[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

კრიტიკული პოლიტიკა / მედია

ავღანური დემოკრატია: მითები და დაპირებები

წყარო:

aljazeera.com

Media Cover Image

(დათო ლაღიძის თარგმანი)

მთელი ქვეყნის მასშტაბით, ავღანელი ქალების და კაცების გრძელმა, დამღლელმა რიგმა 5 აპრილის არჩევნებზე, უმეტესობის შეხედულება დემოკრატიზაციის იდეის კრახზე, მულტიეთნიკურ, კონფლიქტურ და ისლამურ საზოგადოებაზე, შეიცვალა. ამერკის პრეზიდენტმა ბარაკ ობამამ არჩევნებს ისტორიული უწოდა, მაღალი აქტივობის გამო, რაც ავღაეთში ძალიზე იშვიათია.

ავღანელები საყოველთაოდ ცნობილები არიან, თავიანთი მებრძოლი ხასიათის გამო. დიდი ბრიტანეთის თავდაცვის ყოფილი მდივნის ლაიამ ფოქსის სიტყვებიც ამას ცხადყოფს, როცდესაც მან ავღანეთი მეცამეტე საუკუნის არშემდგარ სახელმწიფოდ მოიხსენია. მსგავსი ორიენტალისტური კონსტრუქცია ავღანეთის ეროვნული იდენტობის მიმართ, არ შემოიფარგლება მხოლოდ დასავლური დედაქალაქებითა და აზროვნებით.

პაკისტანის ყოფილი პრეზიდენტის, გენერალ აიბ ხანისთვის კი ავღანეთს არ“არანაირი შინაგანი ერთობა” ჰქონდა და შექმნილი იყო როგორც “მე-19 საუკუნის რუსეთისა და ბრიტანეთის იმპერიების ინტერესთა შეჯახების ბუფერული ზონა.” მეტიც, მისი აზრით, “ავღანელები მუსლიმებიც არ არიან, რადგან მათში ოპორტუნიზმი ჭარბობს”. ავღანეთის კულტურული სიმდიდრეები გაიძარცვა, ერთ დროს ის იყო სამშობლო უამრავი დიდი სპარსი გამომგონებლის, ხელოვანისა და მეცნიერის - ეს ყოველივე კი, ახლა, თეირანის მიერაა მონოპოლიზებული.

მსგავსი შეხედულებები ისტორიული და ანთროპოლოგიური კუთხით მცდარია. თუმცა სწორედ ასეთი შეხედულებები განსაზღვრავს ხშირად ავღანეთისადმი პოლიტიკას. დებატები ავღანეთის მზაობაზე მოდერნული სახელმწიფო ინსტიტუტებთან თავსებადობის, დემოკრატიულ მმართველობასთან, და თალიბანის იდენტობის შესახებ ავღანელების მიმართ ესენციალისტურ მიდგომას ექვემდებარება. დემოკრატიული სახელმწიფოს მშენებლობის და მოდერნული ავღანური სახელმწიფოს შექმნის ადრეული, ოპტიმისტური მიდგომა დაიჩრდილა. სწორედ მათ მიერ, ვინც დემოკრატიული სახელმწიფოს მშენებლობას უსარარგებლო სამუშაოდ და ხანგრძლივი კრიზისის გამომწვევად ახასიათებს.

 ‘სავარძლიანი საერთაშორისო ექსპერტები”

ინდოეთის საგარეო საქმეთა მინისტრი სალმან ხურშიდი მსგავს სკეპტიციზმს ავღანეთზე “სავარძლიანი საერთაშორისო ესპერტების” ხედვას უწოდებს. მათი აზრით, „ავღანეთის მომავლისთვის მთავარი გამოწვევა მისი ჰეტეროგენულობა, ანტიკური ტომობრივი საზოგადოება, და უამრავი სხვადასხვა ეთნიკური ჯგუფია.”

ვაშინგტონის უარმა ეღიარებინა თალიბანი ტერორისტულ ორგანიზაციად და ისლამაბადის მტკიცე სტრატეგიამ ინვესტირება მოეხდინა ამავე ორგანიზაციაში, შეცვალა შეხედულება მასზე. შედეგად, თალიბანი დღეს ადგილობრივ წინააღმდეგობრივ ორგანიზაციად აღიქმება. 2013 წლის ბოლოს, საპრეზიდენტო არჩევნები 2014 წლისთვის გადაიდო, რაც კონსტიტუციური ცვლილებით იყო განპირობებული. ამ ყველაფერმა კი წარმოშვა იდეა, თითქოს დასავლეთმა ერთგვარი “წამქეზებელი მხარდაჭერა” გაამოხატა თალიბანის მიმართ.

ავღანეთის მთავრობასა და პოლიტიკური ელიტაში არსებული კორუფცია აღქმული იყო არსებითად კორუმპირებული კულტურისა და 2010 წლის შემდეგ სიტუაციის დრამატულად ცვალებადობის გამოვლინებად.

წინა კვირას ჩატარებულმა არჩევნებმა განაახლა დებატები დემოკრატიზაციის პერსპექტივაზე ისლამურ სამწყაროში, რაც რეგიონში მიმდინარე ანტი-დემოკარტიზაციის ტენდენციიდან გამონაკლისია. ახლო აღმოსავლეთი იწვის სექტარიანულ ძალადობაში “არაბული ზამთრის” მოლოდინში; ცენტალური აზია უფრო მეტად დესპოტური ხდება; პაკისტანი კი სწრაფად მიიწევს თალიბანიზაციისკენ. ამ ტენდენციების რედუქცირება ორ ფუნდამენტურად დაპირისპირებულ იდეოლოგიზე შეგვიძლია: ორიენტალისტურ და სალაფისტურ იდეოლოგიებზე. ორივე მათგანს სჯერა და ეწევა აზრის ადვოკატირებას, რომ მუსლიმური საზოგადოება დემოკრატიასთან შეუთავსებელია.

ქმედით ავღანურ დემოკრატიას შესწევს ძალა უპასუხოს ამ სკეპტიციზმს, ისლამური სამყაროს დემოკრატიზაციის შესაძლებლობით. თუ ავღანეთი, ღრმა კონფლიქტური, ტომობრივი და კონსერვატული საზოგადოება, შეძლებს სვლას დემოკრატიზაციისკენ, მაშინ სხვა უფრო მეტად სტაბილურ და მშვიდ ისლამურ ერებს ექნებათ უკეთესი შანსი მიაღწიონ წარმატებას ამ მხრივ. ისლამური სამყაროს დემოკრატიზაციის პანაცეა არ არის ფრენცის ფუკუიამას “ისტორიის დასასრული”, ის უფრო მეტად უინსტონ ჩერჩილის დემოკრატიის განსაზღვრების ეკვივალენტურია  “ყველაზე ცუდი მმართველობის ფორმა, გარდა იმისა, რაც უკვე ნაცადია.”

ავღანეთი გვაძლევს ისტორიის საუცხოო მაგალითს დემოკრატიული ბრძოლის და დამორჩილების ისლამური რეფორმისტული მოძრაობების გარე ძალებისთვის. ავღანეთი იყო პირველი ქვეყანა, ისლამურ სამყაროში, რომელმაც“კონსტიტუციური მთავრობა” წარმოადგინა  და აღიარა უამრავი სოციალური რეფორმა, მე-20 საუკუნის დასაწყისში. ავღანელი რეფორმისტი მეფის, ამნანულა ხანის მმართველობის დროს, პირველი ავღანური კონსტიტუცია “ნეზამნამა” მიიღეს, 1923 წელს.

კონსტიტუცია მოქალაქეებს თანაბარ უფლებებსა და ინდივიდუალურ თავისუფლებას ანიჭებდა. ავღანეთის მეორე დემოკრატიზაციის მცდელობა თითქმის ათი წლის განმავლობაში მიმდინარეობდა (1964-73), როდესაც ქვეყანამ რეგიონის ყველაზე განმანათლებლურ კონსტიტუციაზე დაფუძნებული, კონსტიტუციური მონარქია მიიღო.

ავღანეთის პირველი და მეორე დემოკრატიზაციის ცდა, კრახით დასრულდა ფრაქციონალური ელიტისა და გარე ჩარევის გამო, და არა მისი ანტიკური-ტომობრივი ბუნების თუ ისლამური იდენტობის გამო. რეალურად, ავღანეთის მრავალფეროვანი კულტურული საგანძური და მისი მიდგომა რელიგიის მიმართ ხელს უწყობს უნივერსალური ღირებულებებსა და ინკლუზიურ პოლიტიკას.

 კოსმოპოლიტური ქალაქის ადრეული მაგალითი

ქაბული  ადრეული მაგალითია კოსმოპოლიტური ქალაქების, როცა ის იყო სახლი ზოოასტრული, ბუდისტური, ინდუისტური და მოგვიანებით მუსლიმური და ებრაული თემებისთვის. გრეკო-ბახთარიას ცივილიზაცია იყო პირველი მოდელი ჰიბრიდული პოლიტიკური სისტემის “აღმოსავლეთ-დასავლეთის” სახით, 2,000 წლის წინათ. ტიმურიდის იმპერიის რაინდმა, გოჰარშადმა ჰერათი აქცია ცენტრად მხატვრობის, ლიტერატურის, არქიტექტურისა და პოეზიისთვის, მე-15 საუკუნეში. ისლამური პრაგმატისტული სამართლის სკოლის, ჰანაფის სკოლის დამფუძნებელი კი სწორედ ავღანელი იყო.

ავღანეთის დემოკრატიზაციის მესამე მცდელობა ორ მნიშვნელოვან გამოწვევას ეჯახება, რაც წინა ორი მცდელობის კატასტროფის მიზეზი გახდა. თუმცა, ახლანდელი ცდა იმ მილიონობით მოქალაქეზე დგას, რომელიც 5 აპრილს მივიდა არჩევნებზე, მიუხედავად იმისა თუ რამხელა უნდობლობა აქვთ მათი ამჟამინდელი მთავრობის და ქვეყნის მომავლის მიმართ - ეს კი გმირობის ტოლფასია.

დღეს არის რეალური შესაძლებლობა უფრო მეტად ერთიანმა და პასუხისმგებლიანმა პოლიტიკურმა ელიტამ ქაბულში და საგარეო მხარდამჭერამ ავღანეთის მესამე დემოკრატიული გამოცდილება შეუქცევადი და მყარი გახადოს. თუ ასე მოხდა, ავღანეთი გახდება შთაგონება რეგიონის სხვა ქვეყნებისთვის.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“