[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

ვერძეული: ზედაპირულია შეფასება, რომ კრიმინალს საპოლიციო მექანიზმის გაძლიერება აღკვეთს

წყარო:

NETGAZETI.GE

Media Cover Image

ადამიანის უფლებებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრის (EMC) იურისტი სოფო ვერძეული მიიჩნევს, რომ როგორც წინა წლების გამოცდილებამ აჩვენა, კრიმინალზე რეაგირების რეპრესიულმა მექანიზმმა ვერ მოიტანა ეფექტური შედეგი ხანგრძლივი დროის პერსპექტივაში. ამიტომაც, როგორც მან "ნეტგაზეთთან" საუბარში განაცხადა, ახლანდელი ხელისუფლების მიერ იმავე რიტორიკაში გადასვლა რეალობის ზედაპირული შეფასებაა.

 4 აპრილს ღამით ვარკეთილში პოლიციელებს - ბექა მარგიშვილსა და ვალერიან გრძელიშვილს შეიარაღებულმა პირმა ცეცხლი გაუხსნა. თავდასხმის შედეგად მარგიშვილი გარდაიცვალა, გრძელიშვილი კი მძიმედ დაიჭრა.

პრემიერ-მინისტრმა ღარიბაშვილმა 6 აპრილს პროკურატურასა და შსს-ს კრიმინალის წინააღმდეგ გაათმაგებული ბრძოლისკენ მოუწოდა. "წინააღმდეგობის შემთხვევაში, რა თქმა უნდა, აქვთ პოლიციელებს სრული უფლება, რომ მოახდინონ ამ ადამიანის ლიკვიდაცია,"- განაცხადა პრემიერმა.

შიმაგან საქმეთა მინისტრის მოადგილემ, ლევან იზორიამ გადაცემა "იმედის კვირაში" ჩართვისას კი განაცხადა, რომ პოლიციელის უფლებამოსილებები კანონმდებლობით უნდა გაიზარდოს, რათა თავი ეფექტურად დაიცვას:

"ჩვენ ამ მიმართულებით უნდა დავხვეწოთ კანონმდებლობა, უფრო მეტი უფლებამოსულებები უნდა ქონდეს პოლიციელს და ეს ერთგვარი დღევანდელი დისკურსი სწორედ იმის საფუძველს გვაძლევს, რომ ამ უფლებამოსილებებზე ვიფიქროთ. ანუ, არა მხოლოდ იმაზე ვიფიქროთ, რომ  ხომ არ მოხდება ამ უფლებამოსილების მინიჭებით გარკვეული გადამეტება უფლებამოსილებების. პოლიციელს უნდა ვენდოთ, უნდა გამოვუცხადოთ ნდობა და, ბუნებრივია, ის ვალდებული უნდა იყოს მაქსიმალურად უფლებამოსილებების ფარგლებში იმოქმედოს,"- განაცხადა იზორიამ.

სოფო ვერძეულის შეფასებით, სანამ კანონში ცვლილებებზე დაიწყება საუბარი, მნიშვნელოვანია არსებული საპოლიციო მექანიზმების ანალიზი გაკეთდეს, თუ რამდენად არის საკმარისი და ეფექტური ის მექამიზმები, რაც ჩვენ პოლიციელებს უკვე აქვთ მინიჭებული.

"ნამდვილად არ არის სუსტი კანონმდებლობა ამ მიმართულებით და პოლიციელებს საკმაოდ ფართო და მძლავრი მექანიზმები გააჩნიათ კრიმინალთან საბრძოლველად და თავის დასაცავადაც, პირველ რიგში. რა თქმა უნდა, ეს არის აბსოლუტურად ლეგიტიმური, რომ პოლიციამ საკუთარი თავის დაცვაც განახორციელოს და სხვა მოქალაქეებისაც. მე ვფიქრობ, რომ საუბარი იმაზე, რომ ეს ფაქტი დაკავშირებულია არაეფექტურ საპოლიციო უფლებამოსილებებზე ქვეყანაში, ან ის, რომ საპოლიციო მექანიზმების გაძლიერება მომავალში აღკვეთს მსგავს ფაქტებს, არის ერთგვარი ზედაპირული შეფასება იმის, რაც მოხდა,"- აღნიშნა სოფო ვერძეულმა.

მისი თქმით, ქვეყანაში კრიმინალთან დაკავშირებულ გამოწვევებს უფრო სერიოზული და ფუნდამენტური ხასიათი აქვს:

"საპოლიციო რეჟიმი სრულად ვერ უპასუხებს, რა თქმა უნდა, ამ გამოწვევებს, რაც უკავშირდება ერთგვარად კრიმინალის ზრდას ქვეყანაში, რომელსაც პრინციპში, სამინისტრო არ ადასტურებს და ამბობს, რომ სტატისტიკასთან დაკავშირებით პრობლემები ქვეყანაში არ არსებობს და კრიმინალის ზრდა ასე მასშტაბურად არ ფიქსირდება. ამიტომ ჩვენი შეფასება იქნება ის, რომ სანამ ვისაუბრებთ, კიდევ უფრო გავაფართოვოთ პოლიციელების უფლებამოსილებები და კიდევ უფრო მეტი მექანიზმი მივანიჭოთ კრიმინალთან საბრძოლველად, მანამდე უნდა გავიაზროთ სწორად, რას უკავშირდება ის მძიმე ფაქტები, რასაც ბოლოს ჰქონდა ადგილი და ნამდვილად არის თუ არა არაეფექტური ის მექანიზმები, რომელიც პოლიციას აქვს,"- განაცხადა მან.

ასევე, ვერძეულის თქმით, სრულყოფილად ვერ მოქმედებს ვერც დანაშაულის პრევენციის, ვერც რეპრესიული მექანიზმები. როგორც მან აღნიშნა, რეპრესიული მექანიზმი ებრძვის ადამიანებს და არა პრობლემას, ამიტომაც ის არ იყო გრძელვადიან პერსპექტივაში ეფექტური შედეგის მომტანი.

"ვხედავთ, რომ ასეთი მასშტაბური პრევენციული ღონისძიებები ვერ მოქმედებს სრულყოფილად, ასევე ვერ მოქმედებს რეპრესიული, ანუ დანაშაულზე შემდგომი რეაგირების მექანიზმები. ესენი, საბოლოო ჯამში, ვერ აღწევენ მიზანს, რაც არის ის, რომ საზოგადოება იყოს დაცული კრიმინალისგან და იყოს უსაფრთხოდ. ამიტომ მხოლოდ ამ ნაწილში ამ პრობლემის გადატანა, თუ ჩვენ პოლიციელის შესაძლებლობებს გავაფართოვებთ, ქვეყანაში კრიმინოგენული ვითარება იქნება სტაბილური და ჩვენ რეპრესიული მეთოდებით დავიჭერთ მხოლოდ კრიმინალის ზრდას, არ არის, რა თქმა უნდა, მდგრადი და მყარი, ასე ვთქვათ. იმიტომ, რომ ჩვენ ვნახეთ, რეპრესიული რეჟიმი, რომელიც მოქმედებდა, გარკვეული პერიოდი მან დაიჭირა კრიმინოგენული სიტუაცია ქვეყანაში, მაგრამ როდესაც ეს რეპრესიული მექანიზმი მოიშალა, არსებითად შეიცვალა ვითარება ამ მიმართულებით ქვეყანაში და ეს არის კარგი მაგალითი იმისა, რომ მხოლოდ რეპრესიული მანქანა, რომელიც ებრძვის დამნაშავეებს, ადამიანებს და არა პრობლემას, რა თქმა უნდა, ვერ იქნება ხანგრძლივ პერსპექტივაში ეფექტური და შედეგის მომტანი. ამიტომ ის გამოცდილებები, რაც ჩვენ მივიღეთ მაშინ, როდესაც წინა ხელისუფლების დროს საკმაოდ რეპრესიული მანქანა მუშაობდა კრიმინალური ფაქტების წინააღმდმეგ, ამ მექანიზმმა, ვნახეთ, რომ მდგრადი თუ მყარი შედეგი ვერ მოიტანა. ამიტომ იმავე რიტორიკაში გადასვლა, ახლა თU ისევ რეპრესიულ მანქანას ავამუშავებთ, გავაძლიერებთ საპოლიციო მექანიზმებს, ყველაფერი კარგად იქნება, ეს ცოტა უფრო ილუზორულია, მე მგონი, ვიდრე რეალური შეფასება, და სწორედ ამიტომ ვთქვი, რომ ზედაპირულია ერთგვარად ის განცხადებები."

თუმცა სოფო ვერძეული აქვე დასძენს, რომ მომხდარი მძიმე ფაქტების შემდეგ ლოგიკურია, სისტემა შეეცდებოდა მოეხდინა თავისი ძალის რეპრეზენტაცია და ეთქვა, რომ იქნება დაუნდობელი კრიმინალთან ბრძოლის პროცესში.

იურისტის განცადებით, როდესაც მაღალი თანამდებობის პირები სამართალდამცავებს რაიმეს მოუწოდებენ, სიფრთხილე უნდა გამოიჩინონ.

"ჩვენი გამოცდილების გათვალისწინებით, ალბათ მთავრობის მეთაური და მაღალი პოლიტიკური თანამდებობის პირები უნდა იყვნენ ფრთხილად, ცხადია, როდესაც მოწოდებებს აკეთებენ სამართალდამცავების მიმართულებით, რომლებიც ფლობენ ძალას. მათ აქვთ ძალის გამოყენების უფლებამოსილება, ატარებენ იარაღს და, რა თქმა უნდა, წახალისება არ უნდა მოხდეს. თუმცა აბსოლუტუტრად სწორია იმის გააზრება, რომ სამართალდამცავს თავისი და თავისი კოლეგების დაცვაც ევალებათ, თავისი თავის, პირველ რიგში. ამიტომ ამაში არალეგიტიმური არაფერი არ არის. თუმცა ეს სიფრთხილე, რა თქმა უნდა, საჭიროა, მით უმეტეს, იმ ფაქტების გათვალისწინებით, როცა ჩვენ გვქონდა არაერთი შემთხვევა, როცა სამართალდამცავებმა აბსოლუტურად არაპროპორციულად გამოიყენეს ძალა, მათ შორის, იარაღი და დადგა ადამიანის უფლებათა მძიმე დარღვევის ფაქტები,"- განაცხადა სოფო ვერძეულმა "ნეტგაზეთთან" საუბრისას.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“