[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

სოციალური პოლიტიკა / მედია

რატომ ვერ გადაჭრის უმუშევრობის პრობლემას ივანიშვილის გეგმა ცირკულარულ მიგრაციაზე

წყარო:

ნეტგაზეთი

Media Cover Image

„ქართული ოცნების“ დამფუძნებელმა და თავმჯდომარემ, ექსპრემიერმა ბიძინა ივანიშვილმა განაცხადა, რომ უახლოეს 20 წელიწადში საქართველო  ვერ შექმნის დიდი რაოდენობით სამუშაო ადგილებს და მიაჩნია, რომ გამოსავალი მოქალაქეების ევროპის ქვეყნებში დასაქმებაა. ივანიშვილის ეს ხედვა მთავრობის წევრებმა ერთხმად მოიწონეს. დარგის სპეციალისტების აზრით კი, ეს მიდგომა დასაქმების პრობლემას ვერ გადაჭრის და საზღვარგარეთ ლეგალური დასაქმების მიზანი განსხვავებული უნდა იყოს.

რამდენად არის სწორი (ან რეალურად შესაძლებელი) ივანიშვილისეული გეგმით — ანუ მხოლოდ ცირკულარული მიგრაციის დახმარებით — ქვეყანაში არსებულ უმუშევრობასთან ბრძოლა?

 

რა არის ცირკულარული მიგრაცია?

ის, რისი დახმარებითაც, როგორც ბიძინა ივანიშვილი ამბობს, საქართველოს მოქალაქეები ევროპის ქვეყნებში ლეგალურად დასაქმდებიან, არის ცირკულარული მიგრაცია [ეს ტერმინი თვითონ ივანიშვილმაც ახსენა].

ცირკულარული მიგრაცია, მარტივი განმარტებით, არის მიგრაციის ფორმა, რომელიც მიგრანტებს უცხოეთში ლეგალური დასაქმების საშუალებას აძლევს.

რონდელის ფონდის თანახმად, ცირკულარულ მიგრაციას ევროკავშირის დოკუმენტები განსაზღვრავს, როგორც „მიგრაციის ფორმას, რომელიც დადგენილია იმგვარად, რომ იძლევა ორ ქვეყანას შორის გარკვეული ხარისხის ლეგალური მობილობის შესაძლებლობას“. თუმცა სახელმწიფოები, რომლებიც ასეთ ხელშეკრულებებს აფორმებენ, ყოველწლიურად გარკვეულ კვოტებს აწესებენ მუშახელზე.

როგორც ვანო ჩხიკვაძე, ფონდ „ღია საზოგადოება-საქართველოს“ ექსპერტი ევროინტეგრაციის საკითხებში, „ნეტგაზეთთან“ საუბარში ამბობს, ცირკულარული მიგრაცია შეეხება გარკვეული პროფესიის ადამიანებს და წინასწარაა განსაზღვრული, თუ რა რაოდენობის მუშახელი დასაქმდება.

„ძირითად შემთხვევაში, ეს არის ასიმეტრიული პროცესი, რაც ნიშნავს, რომ „მიმწვევი“ მხარე, ანუ დამსაქმებელი ქვეყანა, განსაზღვრავს, თუ რა პროფესიის და რაოდენობის ხალხი სჭირდება“. მაგალითად მას მოჰყავს პოლონეთთან ცირკლუკარული მიგრაციის შესახებ შეთანხმება, რომლითაც დასაქმების სფეროებად ძირითადად განსაზღვრულია სოფლის მეურნეობა და ტრანსპორტი/ლოჯისტიკა. მისი ინფორმაციითვე, სხვადასხვა ქვეყანასთან მიღწეული შეთანხმებებით, საუბარია რამდენიმე ასეული მოქალაქის დასაქმებაზე.

ამასთან, მისი თქმით, ამ შესაძლებლობას უფრო მეტად ის ქვეყნები იყენებენ, რომლებიც გეოგრაფიულად ახლოს არიან ერთმანეთთან:

„მაგალითად, თუ შეიძლება ასე ითქვას, „მთავარი კონკურენტი“ პოლონეთის შრომის ბაზარზე ჩვენთვის არის უკრაინა. ანუ ძირითად უკრაინიდან მიდის სამუშაო ძალა და იკავებს იმ ადგილებს, სადაც იდეაში საქართველოს მოქალაქეებისთვის შეიძლება იყოს საინტერესო“, — განმარტავს ის.

 

უმუშევრობის პანაცეა?

შეიძლება ითქვას, რომ ცირკულარული მიგრაციაზე შეთანხმების მიზანია, არალეგალურად მყოფ ადამიანებს ლეგალური, უფრო დაცული გარემო შეუქმნას, თუმცა, როგორც ვანო ჩხიკვაძე ამბობს, „არ ყოფილა შემთხვევა, რომ მასობრივ უმუშევრობასთან საბრძოლველად გამოეყენებინოთ ცირკულარული მიგრაცია“.

უმუშევრობის დონის მაჩვენებელი, ოფიციალური სტატისტიკის თანახმად, მოსახლეობის 12.7%-ია (შედარებისთვის, ევროკავშირში საშუალოდ 6.3%). ამას გარდა, დასაქმებულთა რაოდენობაში დიდია თვითდასაქმებულების წილი [მათ შორის სოფლის მეურნეობაში და საკუთარ ოჯახურ მეურნეობებში დასაქმებულების შრომის შედეგად წარმოებული პროდუქციის დიდი ნაწილი ოჯახური მეურნეობების ფარგლებშივე მოიხმარება].

ვანო ჩხიკვაძე ამბობს: „იმ სიდიდის პრობლემა, როდესაც ოფიციალური სტატისტიკით, ახალგაზრდებში, კერძოდ 20-დან 25 წლამდე ასაკის ადამიანებში, უმუშევრობა არის 30%, ცირკულარული მიგრაცია ამას ვერ გადაჭრის. ეს შეიძლება იყოს მხოლოდ დამატებითი ნაწილი ხედვისა, მაგრამ ის, რომ ეს იყოს პანაცეა და რამე მოაგვაროს, ასეთი რამ არ მომხდარა“.

 

„კაპიტულაცია“

ამ მოსაზრებას ეთანხმება კოტე ერისთავი, „ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრის“ (EMC) სოციალური პროგრამის დირექტორი. „ნეტგაზეთთან“ საუბარში ის ამბობს: „მართალია, ასეთი პოლიტიკის გამოცდილება არსებობს, თუმცა შეუძლებელი და წარმოუდგენელია, რომ ის იყოს დასაქმების პოლიტიკის მთავარი ხაზი“.

მისი თქმით, ცირკულარული მიგრაციის შესახებ შეთანხმებები მნიშვნელოვანია იმ კუთხით, რომ სახელმწიფომ უნდა გააძლიეროს უცხოეთში მყოფი მოქალაქეები, რომლებსაც არალეგალური სტატუსი აქვთ, რაც მათ უფლებების დარღვევის რისკებს უქმნის და შრომის და ცხოვრების არანაირი გარანტიები არ აქვთ, და ისინი ლეგალურ სივრცეში შემოიყვანოს, მაგრამ საკითხი პრობლემური ხდება მაშინ, როცა ეს მიდგომა იქცევა დასაქმების პოლიტიკის მთავარი ღერძად.

 

„ეს, ფაქტობრივად, არის არა განვითარების პოლიტიკა, არამედ გადარჩენის პოლიტიკა. სახელმწიფო კაპიტულაციას აცხადებს და ამბობს, რომ სხვა გამოსავალი არ აქვს, გიშვებთ ემიგრაციაში, მაქსიმალურად გიწყობთ ხელს, რომ არალეგალურ სივრცეში არ აღმოჩნდეთ, — რაც ცუდი არ არის, — თუმცა დანარჩენს არაფერს არ გთავაზობთ და ჩაქნეული აქვს ხელი სახელმწიფოს განვითარებაზე“, — გვეუბნება კოტე ერისთავი.

 

„შეუძლებელია, სახელმწიფო განვითარდეს, როდესაც დასაქმების პოლიტიკა მთლიანად დაფუძნებულია სამუშაო ძალის ექსპორტზე. თუკი განვითარება გვსურს, უნდა ხდებოდეს დასაქმების წახალისება ქვეყნის შიგნით, და ეს უნდა ხდებოდეს ზოგადი ეკონომიკური და ინდუსტრიული პოლიტიკის ფარგლებში და არა განცაკლევებულად, როგორც დღეს ხდება, როცა ეს პოლიტიკები ან არ არსებობს, ან მთლიანად ბაზრის მოთხოვნაზეა მიბმული და არასისტემური და ფრაგმენტულია“, – ამბობს ის.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“