[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

რატომ არის მოსამართლეთა დანიშვნის სისტემა შესაცვლელი

19 ნოემბერს უზენაეს სასამართლოში შეკრებილმა იუსტიციის უმაღლესმა საბჭომ 12 ახალი მოსამართლე აირჩია. ეს იყო მოსამართლეთა დანიშვნის პირველი პრეცედენტი ახალი კონსტიტუციური ნორმებისა და 3-წლიანი საპრობაციო ვადის ამოქმედების შემდეგ.

არასამთავრობო ორგანიზაციების კოალიციამ საბჭოს მოუწოდა, არ დაენიშნა მოსამართლეები 3 წლის ვადით და ძალისხმევა მიემართა მოსამართლეთა შერჩევისა და დანიშვნის პროცესში სისტემური ხარვეზების დაძლევისკენ. ეს ხარვეზები უკავშირდება მოსამართლეთა შერჩევის პროცესის სათანადო გამჭვირვალობის, გადაწყვეტილების ობიექტურობისა და დასაბუთებულობის პრობლემებს, ასევე, საბჭოს მუშაობაში დაუძლეველი dead lock-ის შექმნის საფრთხეს. ეს არის ხარვეზები, რომლის გააზრებაც უნდა მოხდეს, როგორც სასამართლო ხელისუფლების, ისე საკანონმდებლო ორგანოს მხრიდან.

კონტექსტის უკეთ აღქმისთვის, საჭიროა ითქვას, რომ დღეს საბჭო არასრულად, 13 წევრითაა დაკომპელექტებული (სრული შემადგენლობაა 15). 9 მოსამართლე წევრი გაზაფხულზე მოსამართლეთა კონფერენციამ აირჩია; 4 არამოსამართლე წევრი კი  - საქართველოს პარლამენტმა. საბჭოს ახალი შემადგენლობის საქმიანობის 6 თვის განმავლობაში საბჭოს მოსამართლე და არამოსამართლე წევრებს შორის არაერთი პრინციპული განსხვავება და შეუთანხმებლობა დაფიქსირდა. თუმცა მოსამართლეების დანიშვნის საკითხი იყო ის კრიტიკული თემა, რომელმაც საბჭოს მუშაობა ერთგვარ ჩიხში შეიყვანა. საბჭოს წევრები რამდენიმე თვის განმავლობაში უშედეგოდ ცდილობდნენ კონკურსში მონაწილე კანდიდატებისთვის კენჭისყრას.

მაშინ, როდესაც კანონმდებლობით მოსამართლის დანიშვნას საბჭოს სრული შემადგენლობის 2/3-ის, ანუ 10 წევრის მხარდაჭერა სჭირდება, არც მოსამართლე და არც არამოსამართლე წევრებს საკითხზე გადაწყვეტილების დამოუკიდებლად მიღება ერთმანეთის მხარდაჭერის გარეშე არ შეუძლიათ. მოსამართლის დანიშვნისთვის კვორუმის გაზრდა და გადაწყვეტილების ფარული კენჭისყრით მიღება ის პრინციპული საკითხები იყო, რასაც მხარს უჭერდნენ არასამთავრობო ორგანიზაციებიც. დღევანდელი გადმოსახედიდან შეიძლება ითქვას, რომ ამ ცვლილებებმა გაამართლა, თუმცა, როგორც მოსალოდნელი იყო, არ აღმოჩნდა საკმარისი მოსამართლეთა შერჩევისა და დანიშვნის პროცესის გაჯანსაღებისთვის.

19 ნოემბერს საბჭოს მიერ დანიშნული 12 მოსამართლე 59 კანდიდატს შორის შეირჩა. საბჭომ 47 კანდიდატს უარი უთხრა მოსამართლედ დანიშვნაზე. უარის თქმის მოტივი არც კონkურსში მონაწილე კანდიდატებისთვის და არც დაინტერესებული საზოგადოებისთვის არ განიმარტება. მიუხედავად იმისა, რომ არ არსებობს გარანტირებული უფლება მოსამართლის თანამდებობის დაკავებაზე, ყველა კონკურსანტს აქვს უფლება თანაბარ პირობებში მიიღოს მონაწილეობა დამოუკიდებელი და ობიექტური შერჩევის პროცესში. მათ უფლება აქვთ იყვნენ დაცულნი ინტერესთა კონფლიქტისგან, სუბიექტივიზმისგან და იცოდნენ კრიტერიუმები, რომელთა საფუძველზეც მოხდა მათ მიმართ უარყოფითი გადაწყვეტილების მიღება.

მოსამართლეთა შერჩევის მოქმედი სისტემა, ფაქტობრივად, არ ადგენს წესებს, როგორ უნდა მოხდეს კონკურსში მონაწილე პირების შესახებ ინფორმაციის შეგროვება, იმისათვის, რომ საბჭომ ადეკვატურად შეაფასოს ისეთი კრიტერიუმები, როგორებიცაა მენეჯერული უნარ-ჩვევები, მორალური ღირებულებები, მიუკერძოებლობა და სხვა. ასეთ პირობებშ, საბჭო დამოკიდებულია იმ ინფორმაციაზე, რასაც კანდიდატი თავად წარუდგენს საბჭოს. საბჭოს წევრებს ინფორმაციის მოპოვება არარეგლამენტირებული წესებით ასევე შეუძლიათ პირადი კონტაქტების საფუძველზე, კოლეგებისგან, ახლობლებისგან, ნაცნობებისგან.

სავარაუდოა, რომ საბჭოს წევრების ნაწილი კონკურსში მონაწილე 59 კანდიდატის შესახებ ინფორმაციის მოპოვებას სწორედ ამ მეთოდით ცდილობდა. თუმცა, შესაძლებელია, რომ ყველა კონკურსანტის მიმართ ინფორმაცია ერთგვაროვნად არც იქნა შესწავლილი. დღეს, ინფორმაციის მოგროვებისა და ერთგვარი background check-ის ჩატარების დროს, საბჭოს წევრს არც კონკურსანტის თანხმობა და არც სპეციალური ნორმების დაცვა არ ევალება.

კონკურსანტებთან ინტერვიუს დროს, საბჭოს წევრები არ ხელმძღვანელობენ ერთგვაროვანი სტანდარტებითა და წესებით. მათ შეუძლიათ ერთი კონკურსანტის მიმართ დასვან იმდენი შეკითხვა, რამდენიც საკმარისიად მიაჩნიათ ყველა კრიტერიუმის შემოწმებისთვის, მეორე კონკურსანტთან კი გასაუბრება ერთი შეკითხვის შემდეგ დაასრულონ. უფრო მეტიც, საბჭოს წევრებს არ ევალებათ კონკურსანტთან გასაუბრება ისე წარმართონ, რომ ამან კრიტერიუმების მიხედვით კანდიდატის შეფასების შესაძლებლობა შექმნას.

გადაწყვეტილების მიღების პროცესში საბჭოს წევრს არ აქვს ვალდებულება კანდიდატები შეაფასოს თითოეული კრიტერიუმების მიხედვით, რაც მისი საბოლოო გადაწყვეტილების დასაბუთება იქნებოდა. უფრო მეტიც, მათ საბჭოს სხვა წევრებისთვის ზოგადი შეფასებების გაზიარებაც კი არ ევალებათ. საერთო ჯამში, საბჭოს გადაწყვეტილება რჩება დაუსაბუთებელი როგორც დადებითი, ასევე, უარყოფითი რეზულტატის შემთხვევაში. ასე მოხდა 19 ნოემბრის სხდომაზეც, 12 პირის მოსამართლედ დანიშვნის და 47 კანდიდატისთვის უარის თქმის დროს. დღეს, გარდა საბჭოს ინდივიდუალური წევრებისა, არავისთვის არის ცნობილი (მათ შორის არც წარმატებული და არც წარუმატებელი კანდიდატებისთვის), რამ განაპირობა მათი ასეთი გადაწყვეტილება. კანდიდატები, რომლებმაც ვერ მიიღეს საკმარისი მხარდაჭერა, მოკლებულნი არიან შესაძლებლობას გაასაჩივრონ საბჭოს უარყოფითი გადაწყვეტილება.

ბუნებრივია, სათანადო დასაბუთებისა და განმარტების ყოველგვარი ვალდებულების გარეშე დარჩენილი პროცესი ნებისმიერ დროს შეიძლება იქცეს სუბიექტივიზმისა და თვითნებური მოქმედების წყაროდ, მით უმეტეს, რომ საბჭოს წევრებში დღეს ნათლად არის გამოკვეთილი ორი ჯგუფის არსებობა.

მნიშვნელოვანია, რომ აღწერილი სისტემური ხარვეზების არსებობაზე შეთანხმება მოხდეს ხელისუფლების სამივე შტოს მიერ, რაც უნდა გახდეს მყარი წინაპირობა ამ ხარვეზების დაძლევის მიმართულებით.

 

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“