[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

რას შეცვლის შსს-ს რეფორმა

ინტერვიუ არასამთავრობო ორგანიზაცია "ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრის" იურისტ სოფო ვერძეულთან

რას უნდა ველოდოთ შინაგან საქმეთა სამინისტროს რეფორმისგან?

შსს-ს რეფორმა ჩვენთვის - ადამიანებისთვის, ვინც ამ პროცესს დიდი ხანია ველით, მთლიანად სამართალდამცავი სისტემის ფუნდამენტურ ცვლილებას გულისხმობს. უფრო მასშტაბურად თუ შევხედავთ, შეგვიძლია ზოგადად მმართველობის სისტემის გარდაქმნაზე ვისაუბროთ, რადგან მმართველობის დიდი წილი სწორედ სამართლადმცავ სტრუქტურებზე მოდის.

როგორ დაიწყო რეფორმის განხორციელების პროცესი?

შსს-ს რეფორმის იდეა პრემიერ-მინისტრმა ჯერ კიდევ გასული წლის ბოლოს გააჟღერა. მოგვიანებით, 2015 წელს შეიქმნა რეფორმის სამთავრობო კომისია, რომელშიც მხოლოდ სამთავრობო უწყების წარმომადგენლები აღმოჩნდნენ. აქ არ არიან არც არასამთავრობო სექტორის, არც საერთაშორისო ორგანიზაციების, არც სახალხო დამცველის, არც აკადემიური წრეების წარმომადგენლები.

როდესაც კომისიის დებულება დამტკიცდა და მისი შემადგენლობის შესახებ ინფორმაცია მივიღეთ, ჩვენ დავუკავშირდით კრიზისების საბჭოს, რომელსაც პრემიერმა ამ რეფორმის წარმართვა დაავალა. პასუხად მივიღეთ, რომ არასამთავრობო ორგანიზაციების ჩართულობა სამუშაო ჯგუფების დონეზე მოხდებოდა, რომელთა შექმნაც მომავალში იგეგმებოდა.

„საუკეთესო საერთაშორისო  პრაქტიკის შემსწავლელი სამუშაო ჯგუფი“ - ამ სახელწოდებით ჯგუფი მართლაც შეიქმნა, რომელში მონაწილეობას EMC-იც იღებს. თუმცა, ეს არ არის რეფორმაზე მომუშავე კომისია.

ამ ჯგუფმა პირველი შეხვედრა რამდენიმე დღის წინ გამართთა. შეხვედრა საკმაოდ უცნაურ ფორმატში წარიმართა, ვინაიდან მას მხოლოდ მოწვეული სტუმრები ვესწრებოდით, არ ყოფილან რეფორმაზე მომუშავე სამთავრობო სტრუქტურების წარმომადგენლები.

ეს არის ის ფორმატი რომელშიც ჯგუფმა მუშაობა უნდა გამართოს? - ვკითხეთ ჩვენ კრიზისების საბჭოს წარმომადგენლებს, რომლებიც შეხვედრას ორგანიზებას უწევდნენ, ამაზე ცალსახა პასუხი ვერ მივიღეთ.

გარკვეულ წილად, ამ რეფორმაზე მთავარი პასუხისმგებელი დაკარგულია.

რაზე მიუთითებს ეს თქვენთვის?

ალბათ იმაზე, რომ ამ პროცესის მაღალი გამჭვირვალობის მოლოდინი არ უნდა გვქონდეს.

ჩვენ ვფიქრობთ, რომ რეფურმა უფრო ფუნდამენტური, უფრო პრინციპული უნდა იყოს, ვიდრე ესაა სამართალდამცავი და უსაფრთხოების სტრუქტურების ტექნიკური გაყოფა.

ადეკვატური შიდა დისციპლინირების მექანიზმი არარსებობამ, ამან გამოიწვია ის, რომ სამართალდამცველები საკუთარი ხელმძღვანელობის სრულ ლოიალობას გრძნობენ. ეს დაუსჯელობის სინდრომი მთელ სისტემას მოედო. ბევრი ქეისი შეგვიძლია გავიხსენოთ, სადაც კონკრეტული პოლიციელების დანაშაულების ნიშნები იკვეთებოდა, თუმცა ადეკვატური პასუხისმგებლობები არ დგებოდა.

უფრო კონკრეტულად თქვენი ხედვა როგორია?

საპოლიციო და უსაფრთხოების სამსახურების გაყოფა მნიშვნელოვანია, მაგრამ ამაზე მნიშვნელოვანი ისაა, ამ გაყოფამ უფრო სახიფათო ფორმა არ მიიღოს. ანუ უფრო გართულდეს მათი კონტროლი. ამის მიღმაა საკითხები, როგორებიცაა პასუხისმგებლობის სისტემის რეფორმა, გენერალური ინსპექციების რეფორმა, დამოუკიდებელი საგამოძიებო ორგანოს შექმნა, ძალიან მნიშვნელოვანია პოლიტიზირების თემა, დგას კადრების შერჩევის საკითხი...

ჩვენ არ ვიცით უსაფრთხოების სამსახური უბრალოდ გამოეყოფა შსს-ს და რომელიმე სხვა უწყების ქვეშ ან დამოუკიდებლად განაგრძობს ფუნქციონირებას, თუ რეფორმა თავად ამ სტრუქტურის მუშაობის ახლებურ დარეგულირებასაც გულისხმობს. ჩვენ ამ სამსახურების მარეგულირებელ აქტებზეც კი არ მიგვიწვდება ხელი. მათი დებულებებიც კი საიდუმლოა. ისიც კი არ ვიცით, ამ სამსახურებში რამდენი ადამიანი მუშაობს. დღეს შსს-ს მთელი სისტემა მიდრეკილია ბუნდოვანი რეგულაციებისა და მმართველობისკენ.

თქვენს ჯგუფს „საუკეთესო საერთაშორისო  პრაქტიკის შემსწავლელი სამუშაო ჯგუფი“ ჰქვია, როგორია ეს პრაქტიკა, სად უნდა გავიდეს ზღვარი უსაფრთხოების სამსახურების საქმიანობის გამჭვირვალობასა და სახელმწიფო ინტერესს შორის?

ერთგვაროვანი პრაქტიკა ცხადია არ არსებობს, თუმცა ნებისმიერ მოდელში კონტროლის მექანიზმი არსებობს.  მარეგულილირებელი აქტები ხელმისაწვდომია. ადამიანური რესურსის საკითხიც ღია და გამჭვირვალეა.

შინაგან საქმეთა სამინისტროს რეფორმა იყო ერთ-ერთი საარჩევნო პირობა, თუმცა ფიქრობთ რომ მხოლოდ ამაზე პედალირებით შეძლებთ ხელისუფლების დაჩქარებას განახორციელოს რეალური რეფორმა?

ალბათ ფონს გასვლას ასე მარტივად ვერ შევძლებთ. ამ დაპირებებიდან დიდი დროც გავიდა. ეს ჩვენი შეკითხვაცაა, ანუ რა გავლენა ექნება სამუშაო ჯგუფებს რეფორმირების პროცესში?

დაგისვამთ ეს შეკითხვა ადრესატისთვის?

კრიზისების საბჭოსთან - კი, მაგრამ მათგან ცალსახა პასუხს ვერ ვიღებთ.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“