[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

თანასწორობის პოლიტიკა / მედია

პროზელიტიზმი, როგორც სასკოლო განათლების შემადგენილი ნაწილი

“მართლმადიდებლობის პოპულარიზაცია ჩემი, როგორც მართლმადიდებლის ვალია“ - ასე განსაზღვრავს საკუთარ როლს თბილისის ერთ-ერთი საჯარო სკოლის მასწავლებელი.

რელიგია, როგორც საგანი, ეროვნული სასწავლო გეგმით არ არის გათვალისწინებული და ეს გადაწყვეტილება ახალ განათლების პოლიტიკას უკავშირდება, რომელიც 2005 წლის „ზოგადი განათლების შესახებ“ საქართველოს კანონით განისაზღვრა.

კანონმა ერთ-ერთ მთავარ პრინციპად დაადგინა საჯარო სკოლის დამოუკიდებლობა რელიგიური გაერთიანებებისაგან, რაც არა მხოლოდ მიჯნავს, არამედ იცავს საჯარო სკოლას, როგორც საჯარო სივრცეს, რელიგიური ინსტიტუციების ჩარევისა და ზეგავლენისაგან. კანონმა ასევე აკრძალა რელიგიური სიმბოლიკის განთავსება საჯარო სკოლებში (არააკადემიური მიზნებისათვის), სასწავლო პროცესის დროს რომელიმე რელიგიის ქადაგება ან ამ სივრცის მოსწავლეთა ინდოქტრინდაციისა და ასიმილიაციის მიზნებისათვის გამოყენება.

ეროვნული სასწავლო გეგმის მიხედვით კი, რელიგიების შესახებ ინფორმაცია სხვადასხვა სასწავლო მიმართულების ნაწილი გახდა და ისეთ საგნებში აისახა, როგორიცაა: ისტორია, ქართლი ენა და ლიტერატურა, სამოქალაქო განათლება, გეოგრაფია და სხვა.

ჩვენ [EMC, რედ.] დავინტერესდით ზემოთ მითითებული ნორმების დანერგვის პრაქტიკით და თბილისის რამდენიმე სკოლაში ფოკუს-ჯგუფი ჩავატარეთ, რომელიც მიზნად ისახავდა გამოგვევლინა მასწავლებელთა განწყობები/დამოკიდებულებები სხვადასხვა რელიგიების მიმართ და ის, თუ როგორ ეხებოდნენ რელიგიის საკითხებს საგაკვეთილო პროცესის დროს.

შესაძლებლობა გვქონდა ასეთი შეხვედრა რვა სკოლაში ჩაგვეტარებინა და მთავარი ტენდენცია, რომელსაც მასწავლებელთა აბსოლუტური უმრავლესობა ავლენს ყველა სკოლაში, მართლმადიდებლობისა და ეროვნული იდენტობის გაიგივების საკითხია. ეს ნარატივი ასე ჟღერს:

- “ყველა არამართლმადიდებელს უნდა ჰქონდეს შეგნებული, რომ საქართველოში მართლმადიდებლობა არის წამყვანი. აქამდე მან მოგვიყვანა. ქართველი რომ მართლმადიდებლობასთან ასოცირდებოდა ყოველთვის, ეს ყველას შეგნებული უნდა ჰქონდეს“, - აცხადებს ფოკუს-ჯგუფის მონაწილე ერთ-ერთი მასწავლებელი.

ამ აღქმას მათ მიერ საკუთარი ფუნქციის გააზრება კიდევ უფრო პრობლემურს ხდის, რომელიც მოსწავლეთა აღზრდას და მათ „ადამიანებად“ ჩამოყალიბებას უკავშირდება. რაც თავის მხრივ შეუძლებელია ფორმირდეს მართლმადიდებლობის, როგორც მთავარი კომპონეტის, გარეშე: “[მართლმადიდებლობას] წამყვანი როლი აქვს ქართული იდენტობის ჩამოყალიბებაში. ქართველი ადამიანი სულიერად უნდა ჩამოყალიბდეს, რომ ქართველად ჩამოყალიბდეს. და ზოგადად ადამიანად ჩამოყალიბდეს.“

მასწავლებლების ზოგად შეფასებებს იმის თაობაზე, რომ სხვადასხვა კონფესიების წარმომადგენელი მოსწავლეები დისკომფორტს არ გრძნობენ, უპირისპირდება მათ მიერ აღწერილი ფაქტები სხვა რელიგიურ ჯგუფებს მიკუთვნებულ მოსწავლეთა გაუცხოებისა და პროტესტის იმ ფორმების შესახებ, რომლებსაც ისინი მიმართავენ ხოლმე - გაკვეთილების სწავლაზე უარის თქმა, გაკვეთილის გაცდენა, გაკვეთილზე ჩუმად ყოფნა ან კლასის ექსკურსიაში მონაწილეობაზე უარი.

თუმცა თავად მასწავლებლები მათ მიერ მოსწავლეთათვის მიწოდებულ შინაარსში და ფორმებში პრობლემას ვერ ხედავენ და არც მოსწავლეთა ჩაკეტილობაზე ახდენენ ადეკვატურ რეფლექსიას.

რამდენიმე სკოლის მასწავლებელთა განწყობები და მათ მიერ მოყოლილი ამბები აჩვენებს, რომ მაღალი ალბათობით ეს პრობლემები კომპლექსურია და განათლების მთელ სისტემას მიემართება.

რელიგიის, როგორც საგნის, სწავლების ამოღებამ და სკოლის ინფრასტუქტურაზე ხატების რაოდენობის შემცირებამ, პრობლება ვერ გადაჭრა. უფრო მეტიც, ისინი ლატენტური გახდა და მხოლოდ კვლევისა და მონიტორინგის პირობებშია შესაძლებელი იმის დადგენა, არსებული განათლების სისტემა პასუხობს თუ არა განათლების პოლიტიკის მიზნებს - არ დაუშვას რომელიმე რელიგიის ქადაგება და მოსწავლეთა დისკრიმინაცია ამ ნიშნით.

ამ უკანასკნელის ინდივიდუალური შემთხვევები მრავლადაა და სკოლებთან ზედაპირული შეხებაც კი ამას ადასტურებს. თუმცა ზემოთ მოთხრობილი ამბები შესაძლოა უფრო რთულ პრობლემას აჩვენებდეს, რომელიც ასე ჟღერს: სკოლებში მართლმადიდებლობას ქადაგებენ და ეს მთელი საგაკვეთილო პროცესის შემადგენელი ნაწილია.

 

 

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“