[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

ნარკოტესტირების საფრთხეები საქართველოში

რამდენიმე დღის წინ, “ჯამპსტარტ ჯორჯიამ” გამოაქვეყნა ვიზუალიზაცია ქართული ნარკოპოლიტიკის შესახებ სახელწოდებით, “წამალდამოკიდებულებას დასჯა არ კურნავს”. ნარკოპოლიტიკაზე დისკუსიის დროს, როგორც წესი, მთავარი საკამათო თემა დასჯაზე ორიენტირებული ნარკოპოლიტიკაა, რომელსაც შედეგიანობის, ეფექტიანობის, ხარჯების გონივრულობის თვალსაზრისით  არაერთი ხარვეზი აქვს.

თუმცა არანაკლებ საყურადღებოა ნარკოტესტირების პრაქტიკა, რომელიც ადამიანის ძირითად უფლებებთან სრულ ჰარმონიაში ვერ თანაარსებობს. „ჯამპსტარტ ჯორჯიას“ გამოქვეყნებული მასალების მიხედვით, 2008-2013 წლებში ჩატარდა  189 881 ნარკოტესტი, რომელთა 66%-ში ნარკოტიკის მოხმარება არ დადგინდა. ქუჩიდან აყვანილ პირებზე ნარკოტესტირების ჩატარება იმ სქემის ნაწილია, რომელსაც სამართალდამცავები სტაბილურად იყენებენ ქვეყანაში ნარკოდამოკიდებულებასთან საბრძოლველად.

რა სამართლებრივ მექანიზმებს ემყარება პოლიციელის მიერ პირის ნარკოტესტირებაზე შემოწნება? რა უფლებები აქვს ამ დროს პირს? რა საფრთხეებს შეიცავს ამგვარი პრაქტიკა?

განმარტებისთვის დასაწყისშივე უნდა ითქვას, რომ საქართველოში ნარკოტიკული საშუალების მოხმარებისთვის პასუხისმგებლობა ორი აქტითაა გათვალისწინებული: ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა და სისხლის სამართლის კოდექსი. შესაბამისად, განსხვავებულია ის სტანდარტები და რეგულაციები, რაც ნარკოტიკულ დანაშაულთან ბრძოლაში გამოიყენება. განსხვავებულია პირის საპროცესო უფლებებიც.

ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსი პოლიციელს გამოკვლევის მიზნით  უფლებას ანიჭებს, უფლებამოსილ სუბიექტს წარუდგინოს პირი, რომლის მიმართაც არსებობს საფუძვლიანი ეჭვი, რომ მან ნარკოტიკული საშუალება ექიმის დანიშნულების გარეშე მოიხმარა. სწორედ კანონის ეს ჩანაწერი ქმნის იმის საფუძველს, რომ პოლიციელმა  პირი  ნარკოტესტირებაზე შეამოწმებინოს. როგორც აღვნიშნეთ, 2008-2013 წლებში ჩატარებული 189 881 ნარკოტესტიდან 66%-ში ნარკოტიკული საშუალების მოხმარებაზე გამოკვლევამ უარყოფითი შედეგი აჩვენა.

ტერმინი “საფუძვლიანი ეჭვი” უდავოდ თავში გულისხმობს იმ ტიპის სტანდარტს, რომელიც პირის მიმართ ანალოგიურ ეჭვებს  პოლიციელის გარდა ნებისმიერ სხვა ადამიანსაც გაუჩენდა. ამასთან, “საფუძვლიანი ეჭვი” იმის შესახებ, რომ პირი ნარკოტიკული ნივთიერების ზემოქმედების ქვეშ იმყოფება, საჭიროა ეფუძნებოდეს რიგი გარემოებების ერთობლიობას. მოტანილი სტატისტიკა, რომელიც პოლიციელების “საფუძვლიანი ეჭვის” საფუძვლიანობაზე მიუთითებს, ეჭვქვეშ აყენებს ამ სტანდარტის პრაქტიკულ მნიშვნელობას და უფრო მეტად პირების შემთხვევითი შერჩევის პრაქტიკაზე მიუთითებს. ცალკე აღებული ფაქტი, რომ პირი წარსულში სახდელდადებული ან ნასამართლევია ნარკოტიკული ნივთიერების მოხმარების გამო, რა თქმა უნდა, არ აძლევს უფლებას პოლიციელის, რომ  პირს ნარკოტესტის ჩატარება მოსთხოვოს. მიუხედავად ამისა, სახდელდადებულებისა და ყოფილი მსჯავრდებულების განმარტებები მიუთითებს, რომ ისინი მუდმივად სამართალდამცავთა განსაკუთრებული მეთვალყურეობის ქვეშ იმყოფებიან და ინტენსიურად ხდებიან სამართალდამცავების “საფუძვლიანი ეჭვისა” და შესაბამისად გამოკვლევის ობიექტები.

შსს მინისტრისა და ჯანმრთელობის დაცვის მინისტრის ერთობლივი ბრძანების მიხედვით, პირი ვალდებულია დაემორჩილოს პოლიციელსა და გამოკვლევაზე უფლებამოსილი პირის კანონიერ მოთხოვნას. ეს კი შეიძლება ნიშნავდეს იმას, რომ პირს ლაბორატორიულ გამოკვლევაზე უარის თქმის უფლება არ გააჩნია. თუმცა, რა ხდება მაშინ, როდესაც პირი უარს აცხადებს გამოკვლევაში მონაწილეობაზე? ითვლება თუ არა პირის უარი პოლიციელის მოთხოვნისადმი დაუმორჩილებლობად, რაც დამოუკიდებელ სამართალდარღვევას წარმოადგენს? რა ხდება მაშინ, როცა პოლიციელისადმი დაუმორჩილებლობისთვის დაჯარიმების შემთხვევაშიც კი  პირი უარს ამბობს ნარკოლოგიურ შემოწმებაზე? შეიძლება თუ არა ეს და თუ შეიძლება, რა იძულების მეთოდების გამოყენება შეუძლია პოლიციელს ამ შემთხვევაში?

ამ საკითხებზე ადმინისტრაციული სამართალდარღვევათა კოდექსი და მასთან დაკავშირებული სხვა სამართლებრივი აქტები პასუხს ვერ სცემენ. თუმცა კანონით გაუთვალისიწინებელი იძულებითი მეთოდების გამოყენების ეჭვს აჩენს ის, რომ ნარკოლოგიურ შემოწმებაზე ძალიან ცოტა ვინმე თუ ამბობს უარს.

ფაქტია, რომ კოდექსი არასაკმარისად ნათელი და სრულყოფილია იმისათვის, რომ უზრუნველყოს სამართალწარმოების პროცესის განჭვრეტა და პირის აღჭურვა ადეკვატური საპროცესო გარანტიებით მაშინ, როცა ეს კოდექსი ქვეყანაში ნარკოდამოკიდებულებასთან ბრძოლის პირველადი საშუალებაა. სამართალდარღვევათა კოდექსის სისხლის სამართლის პროცესის სტანდარტებთან შედარებით ნათელი ხდება, რომ ეს ერთგვარი ალტერნატიული სამართლის სისტემაა, რომელიც  შესაძლებელობას იძლევა ძირითადი პროცესუალური უფლებების გვერდის ავლით პირის მიმართ გამოყენებულ იქნას იმგვარი იძულების ღონისძიებები, რაც პირის თავისუფლებასა და ხელშეუხებლობას, პირადი ცხოვრების უფლებას უკავშირდება. თუკი სისხლის სამართლის საპროცესო კოდექსი ასეთ შემთხვევებში სასამართლო კონტროლის მექანიზმს, საპროცესო უფლებებსა და გარანტიებს უზრუნველყოფს, ადმინისტრაციული წესით სამართალწარმოებისას პირი დარჩენილია ამგვარი დაცვის გარეშე და მას მხოლოდ ex post გასაჩივრების შესაძლებლობა აქვს.

შეჯამებისთვის შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ნარკოტიკების წინააღმდეგ მიმართული სახელმწიფო პოლიტიკის დიდი ნაწილი ეფუძნება ბუნდოვან საკანონმდებლო მექანიზმებს, რაც ეჭვქვეშ აყენებს მის ეფექტურობას და ზრდის იმ პირთა უფლებების დარღვევის საფრთხეს, რომელთა მიმართაც ყოველდღიურად გამოიყენება ამგვარი კანონმდებლობა.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“