[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

თანასწორობის პოლიტიკა / მედია

მასწავლებლები მათ გაქრისტიანებაზე უშუალოდ მუშაობენ - პროზელიტიზმის პრობლემა ნიგვზიანის საჯარო სკოლაში

წყარო:

ლიბერალი

Media Cover Image

"სკოლაში მოხდა ერთი ინციდენტი. მუსიკის მასწავლებელი შევიდა გაკვეთილზე და საქართველოს დამპყრობლებზე ლაპარაკი წამოიწყო. მოიტანა ისტორიის კაბინეტიდან რუკა და ბავშვებს უთხრა: „ბავშვებო, იქ რომ დადიხართ და ლოცულობთო (იგულისხმა მუსლიმური სამლოცველო) ახლა გაგარკვევთ, თქვენ რეალურად ვინ ხართ“. ბავშვებს ანახა რუკაზე საიდან შემოვიდნენ თურქები დასაპყრობად და უთხრა, რომ აჭარლების მამები ყველანი თურქებმა დახოცეს და დედები კი გააუპატიურესო. თქვენ კიდევ ბავშვებო ამათი ნაბიჭვრები ხართო. როდესაც ეს ამბავი გაიგეს მშობლებმა პასუხი მოსთხოვეს მასწავლებელს, მან კატეგორიულად უარყო ეს ფაქტი", - ეს სიტყვები სოფელ ნიგვზიანში მცხოვრები ადგილობრივი ხოჯას ბ. კახიძის მეუღლეს ეკუთვნის.

ადამიანის უფლებებისა და სწავლების მონიტორინგის ცენტრის მკვლევრებს სოფელ ნიგვზიანში მცხოვრებმა მუსლიმი თემის წარმომადგენლებმა ნიგვზიანის საჯარო სკოლაში მუსლიმი მოსწავლეების მიმართ დისკრიმინაციული მოპყრობის არაერთი შემთხვევის შესახებ უამბეს.

ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრმა (EMC) ჩაატარა კვლევა - "სეკულარიზმის კრიზისი და ლოიალობა დომინანტი ჯგუფის მიმართ" - რომელიც 2012-2013 წლებში სოფელ ნიგვზიანში, წინწყაროსა და სამთაწყაროში გამოვლენილი რელიგიური კონფლიქტების შესწავლასა და კონფლიქტების გადაწყვეტის პროცესში სახელმწიფოს მიერ გატარებულ პოლიტიკურ ანალიზს მოიცავს. კვლევაში სამივე რელიგიური კონფლიქტი ერთიან დინამიკაშია შეფასებული და კონფლიქტის მხარეების შეფასებებზე დაყრდნობით მიმოხილულია ის პოლიტიკური, სოციალური და კულტურული გარემო, რომელიც გავლენას ახდენდა და განაპირობებდა კონფლიქტებს.

ნიგვზიანის საჯარო სკოლაში პროზელიტიზმის პრობლემას აღნიშნულ კვლევაში ცალკე ქვეთავი დაეთმო.

კვლევის მიხედვით, სკოლის დირექტორებმა და მასწავლებლებმა ინდოქტრინაციისა და შესაძლო დისკრიმინაციული მოპყრობის ფაქტები, კვლევის ფარგლებში აღებულ ინტერვიუებში უარყვეს, თუმცა "მათ ახსნა-განმარტებებში იკვეთება მიდგომები, რომელიც მიანიშნებს მათ მიერ სეკულარიზმისა და რელიგიური ნეიტრალიტეტის პრინციპების დარღვევის მაღალ ალბათობას", - ვკითხულობთ კვლევაში. კვლევის ავტორთა აზრით, ამ თვალსაზრისით საინტერესოა მუსიკის მასწავლებელთან ჩაწერილი ინტერვიუ, სადაც ის გაკვეთილზე კოლექტიური ლოცვის პრაქტიკის შესახებ ჰყვება.

მასწავლებლის თქმით, ლოცვა "მამაო ჩვენო" თითქმის იდენტურია, ქრისტიანებისთვის და მუსლიმებისთვის და არც ერთ მუსლიმ ბავშვებს არ გასჩენია პროტესტი.

"ერთ-ერთმა მოსწავლემ თქვა, რომ მამაჩემი მომკლავს, რომ ვილოცოო. რაზეც გაგვეცინა, როგორ შეიძლება, ბავშვს რამე უთხრა ერთსტროფიანი "მამაო ჩვენოს" წაკითხვის გამო. აქ ჩანს მათი დონე, ამიტომაც ისტორია და გეოგრაფია კარგი საშუალებაა მათი აღზრდისთვის, რათა დაინახონ ჭეშმარიტება". - ამბობს მასწავლებელი.

მკვლევართა თქმით, კონფლიქტის თაობაზე მასწავლებლებისგან აღებული ინტერვიუები ხშირად შეიცავს ქსენოფობიურ, ისლამოფობიურ გამოვლინებებს, რაც სწავლების პროცესში რელიგიური ნეიტრალიტეტისა და ტოლერანტობის მოთხოვნის დარღვევის რისკებზე მიუთითებს.

ამის საილუსტრაციოდ ანგარიშში 2012 წლის 2 ნოემბრის სამლოცველოს გარშემო მიმდინარე დაპირისპირებაში სკოლის მოსწავლეების, მათ შორის, აჭარელ მუსლიმთა შვილების, მონაწილეობის შემთხვევაა მოტანილი.  ეს ფაქტი მუსლიმი თემისთვის განსაკუთრებით მტკივნეული აღმოჩნდა.

"როდესაც დავინახე, რომ ჩემი შვილები ჩემ წინააღმდეგ აქციაზე მიიყვანეს, ძალიან განვიცადე. არ ვიცოდი, რა მექნა. გავოცდი და შემრცხვა", - იხსენებს ადგილობრივი მუსლიმი.

სკოლის დირექციისა და მასწავლებელების განმარტებით, მოსწავლეები თავიანთი ნებით მივიდნენ დაპირსპირების ადგილას და მათ ვერ შეძლეს ბავშვების შეკავება, ამ აქციით მათ თემებს შორის ერთობის დადასტურება სურდათ", - წერია კვლევაში.

კვლევის შედეგებიდან გამომდინარე ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრი განათლების სამინისტროს რეკომენდაციით მიმართავს და მოუწოდებს განათლების სისტემაში სამოქალაქო - საკულარული ღირებულებებისა და ტოლერანტობის დამკვიდრების მიზნით ეფექტურად გამოიყენოს მონიტორინგის მექანიზმები საჯარო სკოლებში, განსაკუთრებით კი რელიგიური, თუ ეთნიკური ნიშნით შერეული თემებით წარმოდგენილ საჯარო სკოლებში. "პრობლემმის ხასიათი და მასშტაბი მასწავლებლების ცნობიერების ამაღლების მიზნით სახელმწიფოს მიერ მეტი და მასშტაბური ძალიხსმევის გაწევის აუცილებლობაზე მიუთითებს", - წერია კვლევაში.

კვლევის ავტორის თამთა მიქელაძის თქმით, განათლების სამინისტროს აღნიშნულ ფაქტზე რეაგირება დღემდე არ მოუხდენია.

"პროზელიტიზმი და იდოქტრინაცია მხოლოდ რელიგიური უმცირესობებით დასახლებული რეგიონის სკოლების პრობლემა არ არის. ჩვენ გვაქვს სპეციალური კვლევა, რომელიც საჯარო სკოლებში იდოქტრინაციას იკვლევს. თებერვლის ბოლოს ჩვენ ამ კვლევის პრეზენტაციას გვექნება. ორივე კვლევა ცხადყოფს, რომ პრობლემა სერიოზულია ", - განაცხადა თამთა მიქელაძემ.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“