[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

სოციალური პოლიტიკა / მედია

ლინა ღვინიანიძე: "გაეროს კონვენცია შშმ პირთა უფლებების დაცვის თანამედროვე სტანდარტს გვთავაზობს"

წყარო:

 liberali.ge

Media Cover Image

საქართველოს მთავრობა გაეროს «შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების შესახებ» კონვენციის რატიფიცირებას გეგმავს, თუმცა ჯერჯერობით, კონვენციის ფაკულტატურ ოქმს არ უერთდება, რომელიც შშმ პირებისთვის ინდივიდუალური საჩივრების სისტემას ნერგავს.

ეს ფაქტი შშმ პირთა უფლებებზე მომუშავე არასამთავრობო ორგანიზაციების წარმომადგენელთა უკმაყოფილებას იწვევს. “ლიბერალი” “ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრის” (EMC) იურისტს ლინა ღვინიანიძეს ესაუბრა.

 რა მნიშვნელობა აქვს საქართველოსთვის გაეროს შეზღუდულიშესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენციის რატიფიცირებას დარა მიდგომებს ნერგავს შშმ პირთა უფლებების დაცვის მხრივ

- გაეროს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირთა უფლებების კონვენცია ერთ-ერთი ყველაზე მნიშვნელოვანი საერთაშორისო დოკუმენტია. მოგეხსენებათ, 2009 წელს საქართველომ აღნიშნულ კონვენციას ხელი მოაწერა, მაგრამ აქამდე მისი რატიფიცირებისგან თავს იკავებდა. გაეროს კონვენცია შშმ პირთა უფლებების დასაცავად სრულიად თანამედროვე მიდგომებს ნერგავს. ის ამბობს, რომ სახელმწიფოებმა სათანადო ძალისხმევა და რესურსი უნდა მიმართონ, რათა დოკუმენტით გათვალისწინებული უფლებების პრაქტიკაში განხორციელება, ანუ იმპლემენტაცია მოხდეს.

თუმცა, ეს დოკუმენტი შშმ პირებისათვის ახალ უფლებებზე არ საუბრობს, რადგან ამ ადამიანებს სახელმწიფოს მხრიდან უფლებები ისედაც გარანტირებული აქვთ, მაგრამ კონვენცია სრულიად ახალ ხედვებსა და მიდგომებს ადგენს.

კერძოდ, მისი რატიფიცირების შემთხვევაში აუცილებელია, რომ კანონმდებლობა კონვენციით განსაზღვრულ ნორმებთან შესაბამისობაში მოვიდეს. ქვეყანამ უნდა გამოიყენოს ყველანაირი - იქნება ეს ადმინისტრაციული, ადამიანური, ტექნიკური თუ ფინანსური - რესურსი და ამით შშმ პირთა უფლებების რეალიზება უზრუნველყოს. ასევე ხელი შეუწყოს საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებას, შექმნას ისეთი ინსტიტუტები, რომელიც ამ უფლებების პრაქტიკაში განხორციელებას, შემდეგ კი, მის კოორდინაციას და მონიტორინგს უზრუნველყოფს.

თუმცა, რაც ყველაზე მთავარია, კონვენცია შშმ პირთა უფლებების დაცვის კუთხით სრულიად ახალ, არა სამედიცინო, არამედ სოციალურ მოდელს გვთავაზობს. კერძოდ, დღეს შშმ პირთა მიმართ ასეთი მიდგომაა - მათ მხოლოდ პაციენტებად აღიქვამენ. გაეროს კონვენციით განმტკიცებული სოციალური მოდელი სრულიად ცვლის ამ მიდგომას. ის შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე პირების, როგორც სრულფასოვანი მოქალაქეების აღქმას ამკვიდრებს და მიიჩნევს, რომ შშმ პირთა უფლებებისა და თავისუფლების სათანადო განხორციელებისას მთავარი ხელისშემშლელი მოცულობა სოციალური და ფიზიკური გარემოა, რომელიც შშმ პირთა საჭიროებებს არ ითვალისწინებს.

სწორედ ესაა სახელმწიფოს მთავარი გამოწვევა, რადგან შშმ პირთა მიმართ დამკვიდრებული ჩვენი ცრუ შეხედულებები, რომელიც საზოგადოების გარდა საჯარო მოხელეებშიც არსებობს, ძალიან ართულებს სამედიცინო მოდელიდან სოციალურ მოდელზე გადასვლას. ყველა საკანონმდებლო ნორმაც კი ასეთ სამედიცინო მოდელზეა აგებული.


რაც შეეხება საკანონმდებლო ცვლილებებსგაეროს კონვენციისრატიფიცირების შემთხვევაშიაუცილებელია რომ ჩვენს კანონმდებლობაშიგარკვეული ცვლილებები შევიდესკონკრეტულადრა ცვლილებებიასაჭირორომ კონვენციით გათვალისწინებული ვალდებულებებისგანხორციელების მარტივი მექანიზმები შეიქმნას?

- კონვენციის მიზანია, დაიცვას და ხელი შეუწყოს შშმ პირთა უფლებებისა და ძირითადი თავისუფლების რეალიზებას. მათ აქვთ გადაადგილების, არჩევნებში ხმის მიცემის, შრომისა და სხვა უფლებები...

თუმცა, შეიძლება ითქვას, რომ ამ მხრივ საქართველოს კანონმდებლობა კონვენციისგან ძალიან შორსაა და, შესაბამისად, მთლიანადაა შესაცვლელი. თუნდაც ცნება - შშმ პირი აბსოლუტურად მოძველებულია და კონვენციის ნორმებს არ პასუხობს, თუმცა ამის შესახებ კონვენციას კანონპროექტი ახლავს და ცვლილება რატიფიცირებისთანავე შევა კანონში. გარდა ამისა, კონვენცია ამბობს, რომ უნდა არსებობდეს გონივრული მისადაგების პრინციპი. ეს შენობებისა და გარემოს იმგვარ ადაპტირებას ითვალისწინებს, რომლითაც შშმ პირებს შრომისა და შესაძლებლობების რეალიზებაში დაეხმარება და ამასთან, არ იქნება დაკავშირებული არათანაბარზომიერ ხარჯებთან. ეს ვალდებულება ასევე უნდა გავრცელდეს კერძო სექტორზეც, კერძოდ, სახელმწიფომ ისეთი მექანიზმი უნდა შექმნას, რომლითაც შენობების ადაპტირების ვალდებულებას კერძო სფეროსაც დააკირსებს. მაგრამ აქვე მნიშვნელოვანია, რომ ეს მიდგომა ემყარებოდეს უნივერსალური დიზაინის პრინციპს, რაც გულისხმობს, რომ მაგალითად სახელმწიფომ შშმ პირებისთვის სხვებისგან იზოლირებული შესასვლელების გაკეთების ნაცვლად, შენობის უნივერსალური დიზაინი უნდა შექმნას.

გარდა ამისაარასამთავრობო ორგანიზაციების მთავარი კრიტიკისობიექტი ის საკანონმდებლო ნორმაარომლითაც შშმ პირის ქმედუუნაროდაღიარება ხდებარა ალტერნატიულ ნომრებს გვთავაზობს ამ მხრივკონვენცია?

- კონვენციის მე-12 მუხლი ამბობს, რომ ყველა ადამიანი კანონის წინაშე თანაბარუფლებიანია. ჩვენთან კი ასეთი მოდელია - პირებს რომლებსაც კონვენციით მიხედვით მხარდაჭერა სჭირდებათ, საქართველოს კანონმდებლობა ქმედუუნაროებად მიიჩნევს და მისი ნების სრულად ჩანაცვლება ხდება სხვა პირის მიერ. კონვენციის თანახმად, სასამართლომ შესაძლოა მიიღოს გადაწყვეტილება, რომ პირს გარკვეული შეზღუდვები დაუწესოს, მაგრამ ეს მხოლოდ ინდივიალურად უნდა იყოს განხილული. ყველა უფლებასთან მიმართებით შშმ პირებს მხარდაჭერა სჭირდებათ და არასწორია მათი ნების სრულად ჩანაცვლება ხდებოდეს. ამიტომ ეს საკანონმდებლო ცვლილება ერთ-ერთი მნიშნველოვანი იქნება.

როგორ მოხდება კონვენციით გათვალისწინებული ვალდებულებებისკონტროლი?

- კონვენციის რატიფიცირების შემთხვევაში სახელმწიფო გაეროში შშმ პირთა უფლებებზე მომუშავე კომიტეტის წინაშეა ანგარიშვალდებული. კერძოდ, კონვენციის რატიფიცირებიდან 2 წელიწადში, პირველადი ანგარიშის წარდგენის დროს წევრი სახელმწიფო კომიტეტს გააცნობს, რა ღონისძიებები გაატარა ამ პერიოდის განმავლობაში და რა ქმედითი ნაბიჯები გადადგა მისი იმპლემენტაციისთვის. კომიტეტი განიხილავს წარდგენილ ანგარიშს და საჭიროების შემთხვევაში წევრი სახელმწიფოებისთვის რეკომენდაციებს გასცემს. ესაა ერთ-ერთი მონიტორინგის მექანიზმი, თუმცა კომიტეტი კონვენციის რატიფიცირების შემთხვევაში მხოლოდ რჩევებითა და რეკომენდაციებით შემოიფარგლება.

რაც შეეხება ფაკულტატურ ოქმსმთავრობა კონვენციის რატიფიცირებასდეკემბრის დასაწყისში გეგმავსთუმცა ფაკულტატურ ოქმზე შეერთებისგანთავს იკავებსრა სისტემას ნერგავს ფაკულტატური ოქმი და რამნიშვნელობა აქვს კონვენციის რატიფიცირებას ამ ოქმთან ერთად?

- ფაკულტატური ოქმი ინდივიდუალური საჩივრების სისტემაა. კონვენციის შესაბამისი ვალდებულებების შეუსრულებლობის შემთხვევაში, თუ უფლება ირღვევა, მოქალაქეებს ინდივიალურად ან ჯგუფურად შეუძლიათ გაეროს შშმ პირთა საკითხებზე მომუშავე კომიტეტს მიმართონ. კომიტეტი რჩევითა და რეკომენდაციით შემოიფარგლება, ხოლო განსაკუთრებულ შემთხვევაში უფლება აქვს, მიმართოს სახელმწიფოს დროებითი ღონისძიებების გამოყენების თაობაზე, რათა აუცილებელი იქნეს აუნაზღაურებელი ზარალი დარღვევის მსხვერპლისთვის.

ეს მოთხოვნები გარკვეულ სანქციებს გულისხმობსთუ მხოლოდრეკომენდაციებით შემოიფარგლება?

- კომიტეტს სანქციების უფლება არ აქვს. მაქსიმუმი, რისი გაკეთებაც შეუძლია, რჩევა და რეკომენდაციაა. თუ კომიტეტისთვის გახდება ცნობილი, რომ შშმ პირების უფლებები სისტემატურად ირღვევა, მას შეუძლია ქვეყანაში ვიზიტი განახორციელოს და ეს დარღვევები სახელმწიფოსთან თანამშრომლობით შეისწავლოს.

თქვენი აზრითმთავრობა რატომ არიდებს თავს ფაკულტატური ოქმისრატიფიცირებას და რა არის მისი მთავარი არგუმენტი?

- არასამთავრობო ორგანიზაციების მთავარი შეკითხვაც სწორედ ეს გახლავთ. ჩვენ მთავრობისგან, კერძოდ ჯანდაცვის სამინისტროს წარმომადგენლებისგან რეალური არგუმენტები ვერ მოვისმინეთ. მთავრობა ამბობს, რომ მათ სხვადასხვა ქვეყნის გამოცდილება შეისწავლეს და, შესაბამისად, მიიღეს გადაწყვეტილება, რომ ფაკულტატურ ოქმს არ შეუერთდნენ. რეალურად კი, ორივენაირი გამოცდილება არსებობს - არიან ქვეყნები, ვისაც კონვენცია ფაკულტატურ ოქმთან ერთად აქვთ რატიფიცირებული, ქვეყნების ნაწილი კი ამ ოქმს არ შეუერთდა. მე არ ვიცი ამ ქვეყნების არგუმენტაცია ოქმის რატიფიცირებაზე უარის თქმის, მაგრამ მაინტერესებს ჩემი ქვეყნის პოზიცია, რატომ არ უერთდება ფაკულტატურ ოქმს. მეორე არგუმენტი ისიც იყო, რომ ფაკულტატური ოქმი სახელწმიფოსთვის დამატებითი პოლიტიკური წნეხი იქნება.

ბუნებრივია, თუ სახელწიფო საერთაშორისო დონეზე ვალდებულებას იღებს, რომ კონვენციას სრულად შეასრულებს, ვფიქრობ, რომ პროცედურული გარანტიების არსებობა მისთვისვე უნდა იყოს მნიშვნელოვანი, ეს კი იმპლემენტაციის პროცესსაც ხელს შეუწყობს.

მეტიც, ინდივიდუალური საჩივრების განხილვისას, თუ ქვეყანას შშმ პირთა უფლებების დაცვის კუთხით გარკვეული ნაბიჯების გადადგმა არ შეუძლია, მას კონვენციაზე მიერთებული სხვა ქვეყნები, საერთაშორისო ორგანიზაციები და ბანკები ეხმარებიან. ეს დახმარება შესაძლოა გამოცდილების გაზიარებას, მატერიალურ, ადამიანურ, ტექნიკური თუ სხვა დახმარებას გულისხმობდეს. ამიტომ სახელმწიფოსთვის პირიქით ხელსაყრელიც უნდა იყოს კონვენციის პარალელურად მისი ფაკულტატური ოქმის რატიფიცირება.

კონვენციით განსაზღვრული ვალდებულებების შესრულების კონტროლიმისი რატიფიცირების შემთხვევაში რომელ ადგილობრივ უწყებასდაევალება?

– კონვენციის თანახმად, მისმა წევრმა სახელმწიფომ ქვეყანაში კონვენციის იმპლემენტაციასთან დაკავშირებულ საკითხებზე სამუშაოდ მინუმუმ ერთი საკონტაქტო პირი უნდა გამოყოს.
გარდა ამისა, პროცესების მონიტორინგისთვის ქვეყანაში უნდა შეიქმნას ერთი ან მეტი დამოუკიდებელი ორგანო, რომლის მუშაობაშიც უშუალოდ შშმ პირები იქნებიან ჩართულები.

ერთია გაეროს კონვენციის რატიფიცირება და მეორე საკითხიაამვალდებულებების შესრულებარა რეკომენდაციები აქვს თქვენსორგანიზაციას და რა უნდა იყოს მთავრობის სამოქმედო გეგმაში გაწერილი?

- “ადამიანის უფლებების სწავლების და მონიტორინგის ცენტრი” ამ დროისთვის სტრატეგიაზე მუშაობს. ჩვენ სხვა ორგანიზაციების ჩართულობით გავწერთ, რა უნდა იყოს პირველადი პრიორიტეტები, რა უნდა გაკეთდეს უახლოეს რამდენიმე წელიწადში. ზოგადი შეფასებით კი, ჩვენთვის მნიშვნელოვანია, რომ რატიფიცირების შემდეგ სახელმწიფოს მხრიდან არსებითი ცვლილებები და ეფექტური მიდგომების გამოყენების პრაქტიკა დავინახოთ. სახელმწიფომ ყველა რესურსი უნდა გამოიყენოს, რომელიც მაქსიმაულურად უზრუნველყოფს შშმ პირთა უფლებების დაცვას. ჩვენ ვაცნობიერებთ, რომ ეს გრძელვადიანი პროცესია, თუმცა მთავარია, დავინახოთ სახელწმიფოს ნება და ძალისხმევა, რომ ის მაქსიმალურად ცდილობს კონვენციით გათვალისწინებული ვალდებულებების სრულყოფილად შესრულებას.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“