[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

ქუჩის ნარკოტესტირების ახალი წესი

შინაგან საქმეთა მინისტრის 30 სექტემბრის ბრძანებით, დამტკიცდა „ნარკოტიკული საშუალებების ან/და ფსიქოტროპული ნივთიერებების მოხმარების დადგენის მიზნით პირის გამოსაკვლევად წარდგენის ინსტრუქცია“. ეს იმას ნიშნავს, რომ პოლიციის თანამშრომლებს განესაზღვრათ კრიტერიუმები, რომლითაც უნდა იხელმძღვანელონ, სანამ ადამიანს ქუჩიდან ნარკოლოგიურში შესამოწმებლად გადაიყვანენ. ორგანიზაცია „ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრის“ ერთ-ერთი საკვლევი თემა სწორედ ე. წ. „ქუჩის ნარკოტესტირებებია“.​

რადოიო თავისუფლება: რამდენად აუმჯობესებს ე. წ. ქუჩის ნარკოტესტირების პრაქტიკას შინაგან საქმეთა მინისტრის მიერ 30 ნოემბერს გამოცემული ბრძანება?

გურამ იმნაძე: პირველ რიგში, უნდა შევაფასოთ, რა პრობლემა იყო აქამდე, რატომ გახდა ამ ბრძანების გამოცემა საჭირო და რამდენად ადეკვატური მექანიზმია იგი. ქუჩის ნარკოტესტირების შემთხვევაში მთავარი პრობლემა ის იყო, რომ პოლიციელებს მოქალაქეები ნარკოლოგიურში იძულებით, ყოველგვარი დასაბუთების გარეშე გადაჰყავდათ, რითაც ისინი მაშინდელ სტანდარტებსაც არღვევდნენ. მინისტრის ახალი ბრძანებით, უბრალოდ, კონკრეტული შემთხვევები გაიწერა, რის მიხედვითაც მოქალაქეები უნდა გადაიყვანონ, მაგრამ არ არის ახალი კონტროლის მექანიზმები, რითაც პოლიციელის მოქმედება შემოწმდებოდა - თუ რამდენად მისდევს ის მისთვის კანონით განსაზღვრულ სტანდარტებს. შესაბამისად, ეს ახალი ბრძანება სიახლეს არსებითად არ შეიცავს და იძლევა შესაძლებლობას, რომ გაგრძელდეს ის პრაქტიკა, რაც აქამდე იყო.

რადიო თავისუფლება: ანუ ამ ბრძანებაში გაწერილი პრინციპები, რომლითაც პოლიციამ უნდა იხელმძღვანელოს, სინამდვილეში არაფერს ცვლის?

გურამ იმნაძე: კრიტერიუმების გაწერა და მანამდე არსებული მტკიცებულებითი სტანდარტის გაწერა თავისთავად კარგია, მაგრამ მთავარია, ეს მოწესრიგებული იყოს და სამივე ის გარემოება, რომელიც მესამე მუხლის პირველ ნაწილშია გაწერილი, მკაფიო და ნათელი იყოს და თვითნებობის შესაძლებლობას არ იძლეოდეს. მაგალითად, ამ მუხლის პირველი ნაწილის „გ“ ქვეპუნქტში წერია, რომ ერთ-ერთი გარემოება შეიძლება იყოს ოპერატიული სამძებრო საქმიანობის ან ფარული საგამოძიებო მოქმედების შედეგად მოპოვებული ინფორმაცია, რომ პირმა ნარკოტიკული ნივთიერება მოიხმარა. ეს კი იმდენად ზოგადი და ფართო საფუძველია, რომ, ფაქტობრივად, კვლავ აძლევს საშუალებას პოლიციელს, იგივე პროცედურით გადაიყვანოს მოქალაქეები ტესტირებაზე, რაც აქამდე გვქონდა. საქმე ისაა, რომ ოპერატიულ-სამძებრო ღონისძიების შედეგად მოპოვებული ინფორმაცია არ ექვემდებარება სასამართლო ან საპროკურორო კონტროლს. მაგალითად, ის პირი, „კონფიდენტი“, რომელმაც პოლიციას მიაწოდა ინფორმაცია, რომ ვიღაცამ ნარკოტიკული საშუალება მოიხმარა, სასამართლოს წინაშე არ იკითხება და არ მოწმდება მისი სანდოობა. შესაბამისად, პოლიციელს ძალიან კარგი საშუალება აქვს, რომ ამ საფუძვლით მოქალაქეები ისევ მასიურად გადაიყვანოს ტესტირებაზე.

რადიო თავისუფლება: ამ ინსტრუქციის მესამე მუხლი განსაზღვრავსპირის გამოსაკვლევად წარდგენის საფუძვeლს. აქ ვკითხულობთ: „ამ მუხლით განსაზღვრული მოთხოვნის შესრულებისათვის მოსამსახურის გადაწყვეტილება უნდა ეფუძნებოდეს ყოველ კონკრეტულ შემთხვევაში არსებული გარემოებების ობიექტურ შეფასებას“. როგორ შეიძლება ეს გავიგოთ იურიდიულად?

გურამ იმნაძე: ეს წინადადება იურიდიულად საკმაოდ რთულად წასაკითხია. თუ მოვინდომებთ, შეგვიძლია ჩავთვალოთ, რომ სამინისტროს სურდა უფრო ნათლად განესაზღვრა ეს სტანდარტი, გასაგებია. თუმცა ახალი ამით არაფერი თქმულა, რადგანაც პოლიციის შესახებ კანონში არის ასეთი სტანდარტი, რომლითაც ხელმძღვანელობს პოლიცია. ამ სტანდარტს ჰქვია „საკმარისი საფუძველი ვარაუდისთვის“. ეს სტანდარტი ამავე კანონით არის განმარტებული და იქაც სწორედ ეს ობიექტურობის კრიტერიუმია შემოყვანილი, რაც იმას ნიშნავს, რომ პოლიციელი არა თავისი სუბიექტური, შინაგანი რწმენით მოქმედებს, არამედ მისი გადაწყვეტილება ისეთი უნდა იყოს, რომ მის ადგილას ნებისმიერმა სხვა ადამიანმა იგივე დასკვნა გამოიტანოს.

რადიო თავისუფლება: როგორი უნდა იყოს იდეალურ შემთხვევაში „ნარკოტიკული საშუალების ან/და ფსიქოტროპული ნივთიერების მოხმარების ფაქტის დადგენის მიზნით პირის გამოსაკვლევად წარდგენის პროცედურა“?

გურამ იმნაძე: ალბათ, ადრე თუ გვიან მივალთ იმ დასკვნამდე, რომ ნარკოტიკის მოხმარების გამო ადამიანები აღარ დაისჯებიან და დეკრიმინალიზაციის პირობებში, რა თქმა უნდა, ქუჩის ნარკოტესტირება აღარ იარსებებს. მაგრამ სანამ ასეთ ნაბიჯამდე მივალთ, მნიშვნელოვანია ერთი რამ: შეიძლება, ხელისუფლება პოლიტიკურად არ მიიჩნევს მისაღებად, რომ დეკრიმინალიზაციისკენ ნაბიჯები გადადგან, მაგრამ შეუძლიათ ეს ირიბად მაინც გააკეთონ. ნარკოტესტირების შემთხვევაში, მაგალითად, შესაძლებელია, მოქალაქე იძულებით მხოლოდ მაშინ გადაიყვანონ, თუ პოლიციას აქვს ინფორმაცია, რომ მოქალაქემ ნარკოტიკული ნივთიერება მოიხმარა და, ამავდროულად, რამე კანონს არღვევს, მაგალითად, ნარკოტიკით თრობის დროს მართავს ავტომობილს. მხოლოდ ის, რომ ადამიანმა ადრე მოიხმარა ან ახლა არის ნარკოტიკის ზეგავლენის ქვეშ, არ შეიძლებამისი იძულებით ნარკოტესტირებაზე გადაყვანის საფუძველი იყოს.

რადიო თავისუფლება: თუმცა დღევანდელი კანონმდებლობით ნარკოტიკის მოხმარება უკვე კანონდარღვევაა.

გურამ იმნაძე: სწორედ ამ კანონმდებლობას ეხმიანება ეს რეგულაცია, მაგრამ ხელისუფლებას სწორედ აქ შეეძლო გამოეხატა ნება ნარკოკანონმდებლობის ლიბერალიზაციის მიმართულებით. ის ვერ დგამს თამამ ნაბიჯს, არ მიმართავს პირდაპირ დეკრიმინალიზაციას სისხლის სამართლის კოდექსში, თუმცა შედარებით ქვედა კანონმდებლობაში უფრო რბილ რეგულაციას აწესებს, რითაც, ფაქტობრივად, აცხადებს, რომ დღეს „შეიძლება ვერა, თუმცა ადრე თუ გვიან გადავდგამ ნაბიჯს ლიბერალიზაციისკენ“.

რადიო თავისუფელბა: ამ ბრძანების მეექვსე მუხლში გასაჩივრების წესებია დადგენილი. როგორია ეს წესები და რამდენად აძლევს ის საშუალებას ადამიანს თავისი უფლებები დაიცვას?

გურამ იმნაძე: როდესაც მოქალაქის პროტესტი ექსპერტიზის შედეგებს ეხება, გასაჩივრებისთვის 2 საათი იმიტომ არის განსაზღრული, რომ ორი საათის შემდეგ შეიძლება ნარკოტიკულმა თრობამ ზემოქმედება დაკარგოს და ექსპერტიზით ვერ დადგინდეს ადეკვატური და სწორი პასუხი. აქ პრობლემა, როგორც წესი, ისაა, რომ ხელახალი ექსპერტიზა საკმაოდ ძვირია.

რაც შეეხება მთლიანად პროცედურის გასაჩივრებას, როდესაც მოქალაქე სამართალდამცავის მოქმედებას ასაჩივრებს, ეს ბრძანება გასაჩივრების უფლებას კი ითვალისწინებს, მაგრამ სასამართლოში გასაჩივრების დღევანდელი მექანიზმები ძალიან არაეფექტურია. მოქალაქეს უწევს იმის მტკიცება, რომ პოლიციელს არ ჰქონდა საკმარისი საფუძველი, ინფორმაცია მის გადასაყვანად. პოლიციელი კი მხოლოდ იმას ადასტურებს, რომ მას, მაგალითად, ოპერატიული ინფორმაცია ჰქონდა, რომ მოქალაქემ ნარკოტიკი მოიხმარა. პოლიციელის ვალდებულება სულ ესაა. იმ პირობებში კი, როდესაც ოპერატიული ინფორმაციის შემოწმება არ ხერხდება, მოქალაქეს ცოტა შანსი აქვს თავისი სიმართლის დასამტკიცებლად. მით უმეტეს, გავრცელებული პრაქტიკაა სამართალდამცავის კეთილსინდისიერების პრეზუმფცია, როდესაც სასამართლო პოლიციელის მოქმედებას სანდოდ მიიჩნევს. ასეთ შემთხვევაში მოქალაქე, ფაქტობრივად, უძლურია დაამტკიცოს, რომ ის უსაფუძვლოდ და დაუსაბუთებლად გადაიყვანეს შესამოწმებლად.

 

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“