[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

შსს: რეფორმის პერსპექტივები

წყარო

ლიბერალი

განუსაზღვრელი ძალაუფლების ერთ სისტემაში მოქცევა თავისთავად წარმოშობს ამ ძალაუფლების კანონსაწინააღმდეგო გამოყენების რისკებს. თუმცა, პრობლემების მხოლოდ ძალაუფლების სიდიდემდე დაყვანა თავისთავად არასწორია. ეს პოზიცია მთელი სიცხადით დადასტურდა, როდესაც ქალაქ ფოთში ნიღბიანმა და ავტომატებით შეიარაღებულმა სამართალდამცავებმა ე.წ. რეიდი ჩაატარეს. რეიდს კანონმდებლის ენაზე სპეციალური საპოლიციო ღონისძიება ჰქვია და ის შეიძლება განხორციელდეს მხოლოდ მინისტრის წერილობითი ბრძანების საფუძველზე, თუ არსებობს საკმარისი საფუძველი ვარაუდისთვის, რომ ჩადენილია ან ჩადენილი იქნება დანაშაული ან სამართალდარღვევა. ღონისძიების განხორციელებაზე გადაწყვეტილების მიღების ფორმა ადასტურებს მის განსაკუთრებულ, საგამონაკლისო ხასიათს, შესაბამისად, რეიდი ვერ იქნება განხილული, როგორც ყოველდღიური საპოლიციო-პრევენციული ინსტრუმენტი და მისი ჩატარებისთვის აუცილებელია უჩვეულო, საგანგებო კრიმინოგენული სიტუაციის არსებობა. მიუხედავად ამისა, ამ დრომდე არ გაკეთებულა განმარტება ფოთში ჩატარებული რეიდის მიზეზებთან და ფორმებთან დაკავშირებით.

ფოთის ერთი შეხედვით ლოკალური, არატიპური შემთხვევა კარგად წარმოაჩენს სისტემაში არსებულ ხარვეზებს, თანაც ეს შემთხვევა სულაც არაა გამონაკლისი. მაგალითად, თბილისში მხოლოდ სექტემბრის თვეში, პოლიციამ სამჯერ ჩაატარა რეიდი. ფოთის მოვლენები ნათლად აჩვენებს, რომ სამართალდამცავების მიმართ არ არსებობს სათანადო ანგარიშვალდებულებისა და გარე კონტროლის მექანიზმები, წინააღმდეგ შემთხვევაში, სამინისტრო საჭიროდ ჩათვლიდა განემარტა, რის საფუძველზე ჩატარდა რეიდი და რამ განაპირობა ავტომატიანი და ნიღბიანი პირების მონაწილეობა მასში.

ჩატარებული რეიდის ზოგადი ფორმები ცალსახად უკანონო არაა, თუმცა ცალკე პრობლემაა, რომ სამართალდამცავებს აქვთ უფლებამოსილება, ზოგადი პრევენციული მიზნებისთვის გამოიყენონ უფლებების შეზღუდვის მეტად მძიმე და ინტენსიური მექანიზმები. პრობლემურია ისიც, რომ კანონი არ აზუსტებს, რომელ დეპარტამენტსა თუ სააგენტოს ენიჭება  პრევენციული საქმიანობის (მათ შორის სპეციალური საპოლიციო კონტროლის) განხორციელების უფლებამოსილება. შესაბამისად, მოქალაქეებთან ურთიერთობისთვის გზა გახსნილი აქვთ ისეთ სამსახურებსაც, რომელთა ფუნქციები, პროფესიული მომზადება და აღჭურვილობა სრულიად არაადეკვატურია ყოველდღიური საზოგადოებრივი საკითხების მოსაგვარებლად და ეს აღნიშნული რეიდის დროსაც გამოჩნდა.

ბოლო პერიოდში სულ უფრო ხშირად გაისმის მოსაზრებები შინაგან საქმეთა სამინისტროს რეფორმირების აუცილებლობაზე. ეს საკითხი პირველად პრეზიდენტმა მარგველაშვილმა წამოწია, მოგვიანებით, ფარული მოსმენების შესახებ კანონპროექტის განხილვისას, იმავე თემას შეეხო პარლამენტის თავმჯდომარეც, ბოლოს კი, სისტემის რეფორმაზე ყოფილმა შინაგან საქმეთა და ამჟამინდელმა პრემიერ-მინისტრმაც გააკეთა სპეციალური განცხადება. საკითხის პოლიტიკური მნიშვნელობიდან გამომდინარე, მოსალოდნელია, რომ მომავალში კიდევ უფრო ხშირად მოვისმენთ პოლიტიკოსების განცხადებებს შინაგან საქმეთა სამინისტროს რეფორმის აუცილებლობაზე.

ნახსენები პოლიტიკური ფიგურები აქცენტს შინაგან საქმეთა სამინისტროში არსებულ დაუბალანსებელ ძალაუფლებაზე აკეთებენ. თუმცა, არასწორია რეფორმის თავიც და ბოლოც მხოლოდ სისტემის დეკონცენტრაციას დაუკავშირდეს. პრემიერმა თავისი განცხადების ძირითადი ნაწილი უკეთესი, ადამიანის უფლებების დაცვაზე ორიენტირებული პოლიციის შექმნის ნაცვლად, უსაფრთხოებისა და უშიშროების სამსახურების მომავალ ინსტიტუციურ მოწესრიგებაზე საუბარს დაუთმო. ეს ყველაფერი კი აჩენს ლოგიკურ მოლოდინს, რომ ერთი მხრივ, წინასაარჩევნო დაპირების შესრულების,  მეორე მხრივ კი, სამართალდამცავი სისტემის მიმართ არსებული მზარდი უკმაყოფილების განეიტრალების მიზნით,  გატარდება კოსმეტიკური რეფორმა და ცალკე სააგენტოს ან სამინისტროს სახით ჩამოყალიბდება უსაფრთხოების სამსახური, შინაგან საქმეთა სამინისტრო კი შენარჩუნდება იმ გადაუჭრელი პრობლემებით, რომლებთანაც ჩვენ ყოველდღიურად გვიწევს შეხება.

ბოლოს კი ისევ რეფორმის პერსპექტივებზე. პრემიერმა ამ საკითხზე სამუშაო ჯგუფის შექმნა უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს მდივანს დაავალა. ამ ორგანოს ძირითადი მიზნები ქვეყნის სტრატეგიული უსაფრთხოების საკითხებზე ეფექტური გადაწყვეტილებების მიღებაა და თუკი რეფორმის პროცესში მთავარი აქტორი ეს სამსახური იქნება, კიდევ უფრო მეტადაა მოსალოდნელი, რომ ძირითადი ყურადღება უშიშროების სამსახურების ეფექტურ და იმავდროულად პრემიერისთვის კომფორტულ ინსტიტუციურ მოწესრიგებას დაეთმობა, საპოლიციო საქმიანობასთან დაკავშირებით არსებული სიღრმისეული პრობლემები კი შეუმჩნეველი, ან იგნორირებული დარჩება.

 

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“