[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

მართლმსაჯულება და დემოკრატია / მედია

როცა სამართალდამცველი სამართალდამრღვევია

რამდენიმე კვირის წინ პოლიციის განყოფილებაში ადვოკატ გიორგი მდინარაძეს სცემეს. ამ შემთხვევამდეც და მის შემდეგაც მედია სხვადასხვა რეგიონში პოლიციის მხრიდან ძალის გადამეტების სავარაუდო ფაქტების შესახებ საუბრობდა. მდინარაძის შემთხვევის მსგავსად სხვა საქმეებში დაზარალებულებიც არაერთგზის უთითებენ უკანონო ქმედებებში პოლიციის მაღალი თანამდებობის პირების (პოლიციის უფროსების) მონაწილეობის შესახებ.

გამოცდილება აჩვენებს, რომ იქ, სადაც მედია, საზოგადოება და აქტიური ჯგუფები მობილიზებას ახერხებენ, სისტემა იძულებული ხდება, რეაგირება მოახდინოს და უარი თქვას საკუთარი ღირსების დაცვის პრაქტიკაზე. თუმცა გამოცდილება იმასაც აჩვენებს, რომ ზოგიერთ შემთხვევაში, დაზარალებულები საკმარის ყურადღებას და საზოგადოების მხარდაჭერას ვერ იღებენ. უფრო მძიმე შემთხვევებში კი ძალაუფლებრივი სტრუქტურები ახერხებენ თავად დაზარალებულების მარგინალიზებასა და სოლიდარობის ამ ფორმით შესუსტებას.

დანაშაულის გამოძიების სისტემა იმგვარადაა მოწყობილი, რომ ის სრულად აკმაყოფილებს სამართალდამცავი ორგანოების ინტერესებს. მარტივად მართვადი, მანიპულირებადი და კონტროლირებადია.

დანაშაულის გამოძიების კომპეტენციით ხუთი უწყება სარგებლობს და მათ შორის საგამოძიებო საქმეების ქვემდებარეობის საკითხი იუსტიციის მინისტრის ბრძანებითაა განსაზღვრული. ბრძანების მიხედვით, პოლიციელის მიერ ჩადენილი დანაშაულის საქმეები პროკურატურას ექვემდებარება. თუმცა:

1. კანონის მიხედვით, მთავარ პროკურორს ან მის მიერ უფლებამოსილ პირს შეუძლია, ყოველგვარი დასაბუთების გარეშე გადაუხვიოს იუსტიციის მინისტრის ბრძანებით განსაზღვრულ ქვემდებარეობის წესებს და სისხლის სამართლის საქმე გამოსაძიებლად ერთი საგამოძიებო ორგანოდან სხვა საგამოძიებო ორგანოს გადასცეს. ამ პირობებში პრაქტიკულად აზრს კარგავს ქვემდებარეობის წესების დადგენა და იქმნება ინტერესთა კონფლიქტის რეალური საფრთხე, თუ პროკურორი გადაწყვეტს, რომ საქმე გამოსაძიებლად შეიძლება გადაეცეს იმავე უწყებას, რომლის თანამშრომელმაც სავარაუდოდ ჩაიდინა დანაშაული.

შინაგან საქმეთა სამინისტრო ოფიციალურ წერილში ადასტურებს, რომ საკუთარი თანამშრომლის მიმართ გამოძიებას ცალკეულ შემთხვევებში აწარმოებდა (სამინისტრო არ უთითებს სტატისტიკას), როდესაც მას საქმე გამოსაძიებლად გადაეცა მთავარი პროკურორის, ან მის მიერ უფლებამოსილი პირის გადაწყვეტილებით;

2. პოლიციელთა მიერ ჩადენილი დანაშაულის გამოძიების კომპეტენცია აქვს შსს-ის გენერალურ ინსპექციასაც. გენერალური ინსპექცია სამინისტროში ერთ-ერთი დეპარტამენტის ფორმით არსებობს და ის სრულად ექვემდებარება მინისტრს. გენერალური ინსპექცია კომპლექტდება მინისტრის მიერ და მის წინაშე ანგარიშვალდებული რჩება. ამდენად, მისი ფუნქციური დამოუკიდებლობა და მიუკერძოებლად საქმის შესწავლის მოლოდინი უკიდურესად მცირეა.

მიუხედავად ამისა, შსს-ის ოფიციალური წერილი მიუთითებს, რომ გენერალური ინსპექციის  წარმოებაში ამჟამადაც არის სისხლის სამართლის ოთხი საქმე, რომელიც სამინისტროს ექვს თანამშრომელს შეეხება (სამინისტრო არ უთითებს მათ სტატუსს/თანამდებობას). დანაშაული ეხება ქურდობას ჯგუფურად და დიდი ოდენობით, ცეცხლსასროლი იარაღის მართლსაწინააღმდეგო ტარებას და ქრთამის აღებას.

3. პროკურატურის რეფორმის პირობებშიც კი, პროკურატურის სისტემა მთავრობასთან შეზრდილი რჩება. მთავარი პროკურორის კანდიდატურა ერთპიროვნულად იუსტიციის მინისტრის მიერ სახელდება და პარლამენტის უბრალო უმრავლესობის მხარდაჭერით მტკიცდება. იუსტიციის მინისტრი თავმჯდომარეობს ახლადშექმნილ საპროკურორო საბჭოს, რომლის სხდომებიც იუსტიციის სამინისტროში ტარდება. ამდენად, პროკურატურა ვერ ჩაითვლება საკმარისი ავტონომიის მქონე დამოუკიდებელ ორგანოდ, რომელიც თავისუფალია გავლენებისა და ინტერსთა კონფლიქტისგან.

4. სამწუხაროდ, შინაგან საქმეთა სამინისტრო არ გასცემს ინფორმაციას, გასული წლების განმავლობაში, შსს-ის თანამშრომლების მიერ ჩადენილ დანაშაულებზე დაწყებული გამოძიების საერთო რაოდენობის და თანამშრომლებისთვის ბრალის წაყენების სტატისტიკის შესახებ. სამინისტრო მიუთითებს, რომ მსგავს საქმეებზე გამოძიებასა და დევნას პროკურატურა ახორციელებს.

პროკურატურის ოფიციალური პასუხის მიხედვით კი, ისინი არ აღრიცხავენ ინფორმაციას დანაშაულის ჩამდენი პირების თანამდებობების მიხედვით. გამოდის, რომ ქვეყანაში არ არსებობს ოფიციალური სტატისტიკა, რომელიც აღწერს პოლიციელების მიერ ჩადენილი დანაშაულების, წარმოებული გამოძიების, ბრალის წაყენების რაოდენობას.

ადვოკატის ცემის ფაქტმა კიდევ ერთხელ დასვა საკითხი: რამდენად ლეგიტიმურია სამართალდამცავი ორგანოს წარმომადგენლების მიერ ჩადენილი დანაშაულების გამოძიება მოქმედ, სტანდარტულ საგამოძიებო ფორმატსა და სტრუქტურებში?

საგამოძიებო სისტემის ხარვეზები, ინტერსთა კონფლიქტის უხეში ფორმები, საგამოძიებო და პროკურატურის ორგანოებს შორის მჭიდრო და კოლეგიური ურთიერთობის გამოცდილება და პროკურატურის არასათანადო დისტანცირება მთავრობისგან საკმარისია დასკვნის გასაკეთებლად - დაუსჯელობის პრობლემასთან გამკლავება ტრადიციული საგამოძიებო და დევნის ორგანოების მეშვეობით პრაქტიკულად შეუძლებელია. საჭიროა, აღმასრულებელი ხელისუფლებისგან სრულად დამოუკიდებელი და პოლიტიკური გავლენებისგან თავისუფალი ინსტიტუტის შექმნა, რომელსაც ექნება იურისდიქცია სამართალდამცავი ორგანოების მიერ ჩადენილი დანაშაულების გამოძიებასა და დევნაზე.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“