[Skip to Content]

სიახლეების გამოწერა

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შერჩევა დაიწყო/Ջավախքում մեկնարկել է Քննադատական ​​քաղաքականության դպրոցի մասնակիցների ընտրությունը

 

Տե՛ս հայերեն թարգմանությունը ստորև

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი აცხადებს მიღებას ჯავახეთის რეგიონში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეების შესარჩევად. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა, ჩვენი ხედვით, ნახევრად აკადემიური და პოლიტიკური სივრცეა, რომელიც მიზნად ისახავს სოციალური სამართლიანობის, თანასწორობის და დემოკრატიის საკითხებით დაინტერესებულ ახალგაზრდა აქტივისტებსა და თემის ლიდერებში კრიტიკული ცოდნის გაზიარებას და კოლექტიური მსჯელობისა და საერთო მოქმედების პლატფორმის შექმნას.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა თეორიული ცოდნის გაზიარების გარდა, წარმოადგენს მისი მონაწილეების ურთიერთგაძლიერების, შეკავშირებისა და საერთო ბრძოლების გადაკვეთების ძიების ხელშემწყობ სივრცეს.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის მონაწილეები შეიძლება გახდნენ ჯავახეთის რეგიონში (ახალქალაქის, ნინოწმინდისა და ახალციხის მუნიციპალიტეტებში) მოქმედი ან ამ რეგიონით დაინტერესებული სამოქალაქო აქტივისტები, თემის ლიდერები და ახალგაზრდები, რომლებიც უკვე მონაწილეობენ, ან აქვთ ინტერესი და მზადყოფნა მონაწილეობა მიიღონ დემოკრატიული, თანასწორი და სოლიდარობის იდეებზე დაფუძნებული საზოგადოების მშენებლობაში.  

პლატფორმის ფარგლებში წინასწარ მომზადებული სილაბუსის საფუძველზე ჩატარდება 16 თეორიული ლექცია/დისკუსია სოციალური, პოლიტიკური და ჰუმანიტარული მეცნიერებებიდან, რომელსაც სათანადო აკადემიური გამოცდილების მქონე პირები და აქტივისტები წაიკითხავენ.  პლატფორმის მონაწილეების საჭიროებების გათვალისწინებით, ასევე დაიგეგმება სემინარების ციკლი კოლექტიური მობილიზაციის, სოციალური ცვლილებებისთვის ბრძოლის სტრატეგიებსა და ინსტრუმენტებზე (4 სემინარი).

აღსანიშნავია, რომ სოციალური სამართლიანობის ცენტრს უკვე ჰქონდა ამგვარი კრიტიკული პოლიტიკის სკოლების ორგანიზების კარგი გამოცდილება თბილისში, მარნეულში, აჭარასა  და პანკისში.

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის ფარგლებში დაგეგმილი შეხვედრების ფორმატი:

  • თეორიული ლექცია/დისკუსია
  • გასვლითი ვიზიტები რეგიონებში
  • შერჩეული წიგნის/სტატიის კითხვის წრე
  • პრაქტიკული სემინარები

სკოლის ფარგლებში დაგეგმილ შეხვედრებთან დაკავშირებული ორგანიზაციული დეტალები:

  • სკოლის მონაწილეთა მაქსიმალური რაოდენობა: 25
  • ლექციებისა და სემინარების რაოდენობა: 20
  • სალექციო დროის ხანგრძლივობა: 8 საათი (თვეში 2 შეხვედრა)
  • ლექციათა ციკლის ხანგრძლივობა: 6 თვე (ივლისი-დეკემბერი)
  • ლექციების ჩატარების ძირითადი ადგილი: ნინოწმინდა, თბილისი
  • კრიტიკული სკოლის მონაწილეები უნდა დაესწრონ სალექციო საათების სულ მცირე 80%-ს.

სოციალური სამართლიანობის ცენტრი სრულად დაფარავს  მონაწილეების ტრანსპორტირების ხარჯებს.

შეხვედრებზე უზრუნველყოფილი იქნება სომხურ ენაზე თარგმანიც.

შეხვედრების შინაარსი, გრაფიკი, ხანგრძლივობა და ასევე სხვა ორგანიზაციული დეტალები შეთანხმებული იქნება სკოლის მონაწილეებთან, ადგილობრივი კონტექსტისა და მათი ინტერესების გათვალისწინებით.

მონაწილეთა შერჩევის წესი

პლატფორმაში მონაწილეობის შესაძლებლობა ექნებათ უმაღლესი განათლების მქონე (ან დამამთავრებელი კრუსის) 20 წლიდან 35 წლამდე ასაკის ახალგაზრდებს. 

კრიტიკული პოლიტიკის სკოლაში მონაწილეობის სურვილის შემთხვევაში გთხოვთ, მიმდინარე წლის 30 ივნისამდე გამოგვიგზავნოთ თქვენი ავტობიოგრაფია და საკონტაქტო ინფორმაცია.

დოკუმენტაცია გამოგვიგზავნეთ შემდეგ მისამართზე: [email protected] 

გთხოვთ, სათაურის ველში მიუთითოთ: "კრიტიკული პოლიტიკის სკოლა ჯავახეთში"

ჯავახეთში კრიტიკული პოლიტიკის სკოლის განხორციელება შესაძლებელი გახდა პროექტის „საქართველოში თანასწორობის, სოლიდარობის და სოციალური მშვიდობის მხარდაჭერის“ ფარგლებში, რომელსაც საქართველოში შვეიცარიის საელჩოს მხარდაჭერით სოციალური სამართლიანობის ცენტრი ახორციელებს.

 

Սոցիալական արդարության կենտրոնը հայտարարում է Ջավախքի տարածաշրջանում բնակվող երիտասարդների ընդունելիություն «Քննադատական մտածողության դպրոցում»

Քննադատական մտածողության դպրոցը մեր տեսլականով կիսակադեմիական և քաղաքական տարածք է, որի նպատակն է կիսել քննադատական գիտելիքները երիտասարդ ակտիվիստների և համայնքի լիդեռների հետ, ովքեր հետաքրքրված են սոցիալական արդարությամբ, հավասարությամբ և ժողովրդավարությամբ, և ստեղծել կոլեկտիվ դատողությունների և ընդհանուր գործողությունների հարթակ:

Քննադատական մտածողության դպրոցը, բացի տեսական գիտելիքների տարածումից, ներկայացնում  է որպես տարածք փոխադարձ հնարավորությունների ընդլայնման, մասնակիցների միջև ընդհանուր պայքարի միջոցով խնդիրների հաղթահարման և համախմբման համար։

Քննադատական մտածողության դպրոցի մասնակից կարող են դառնալ Ջավախքի տարածաշրջանի (Նինոծմինդա, Ախալքալաքի, Ախալցիխեի) երտասարդները, ովքեր հետաքրքրված են քաղաքական աքտիվիզմով, գործող ակտիվիստներ, համայնքի լիդեռները և շրջանում բնակվող երտասարդները, ովքեր ունեն շահագրգռվածություն և պատրաստակամություն՝ կառուցելու ժողովրդավարական, հավասարազոր և համերաշխության վրա հիմնված հասարակություն։

Հիմնվելով հարթակի ներսում նախապես պատրաստված ուսումնական ծրագրի վրա՝ 16 տեսական դասախոսություններ/քննարկումներ կկազմակերպվեն սոցիալական, քաղաքական և հումանիտար գիտություններից՝ համապատասխան ակադեմիական փորձ ունեցող անհատների և ակտիվիստների կողմից: Հաշվի առնելով հարթակի մասնակիցների կարիքները՝ նախատեսվում է նաև սեմինարների շարք կոլեկտիվ մոբիլիզացիայի, սոցիալական փոփոխությունների դեմ պայքարի ռազմավարությունների և գործիքների վերաբերյալ  (4 սեմինար):

Հարկ է նշել, որ Սոցիալական արդարության կենտրոնն արդեն ունի նմանատիպ քննադատական քաղաքականության դպրոցներ կազմակերպելու լավ փորձ Թբիլիսիում, Մառնեուլիում, Աջարիայում և Պանկիսիում։

Քննադատական քաղաքականության դպրոցի շրջանակներում նախատեսված հանդիպումների ձևաչափը

  • Տեսական դասախոսություն/քննարկում
  • Այցելություններ/հանդիպումներ տարբեր մարզերում
  • Ընթերցանության գիրք / հոդված ընթերցման շրջանակ
  • Գործնական սեմինարներ

Դպրոցի կողմից ծրագրված հանդիպումների կազմակերպչական մանրամասներ

  • Դպրոցի մասնակիցների առավելագույն թիվը՝ 25
  • Դասախոսությունների և սեմինարների քանակը՝ 20
  • Դասախոսության տևողությունը՝ 8 ժամ (ամսական 2 հանդիպում)
  • Դասախոսությունների տևողությունը՝ 6 ամիս (հուլիս-դեկտեմբեր)
  • Դասախոսությունների հիմնական վայրը՝ Նինոծմինդա, Թբիլիսի
  • Քննադատական դպրոցի մասնակիցները պետք է մասնակցեն դասախոսության ժամերի առնվազն 80%-ին:

Սոցիալական արդարության կենտրոնն ամբողջությամբ կհոգա մասնակիցների տրանսպորտային ծախսերը։

Հանդիպումների ժամանակ կապահովվի հայերեն լզվի թարգմանությունը։

Հանդիպումների բովանդակությունը, ժամանակացույցը, տևողությունը և կազմակերպչական այլ մանրամասներ կհամաձայնեցվեն դպրոցի մասնակիցների հետ՝ հաշվի առնելով տեղական համատեքստը և նրանց հետաքրքրությունները:

Մասնակիցների ընտրության ձևաչափը

Դպրոցում մասնակցելու հնարավորություն կնձեռվի բարձրագույն կրթություն ունեցող կամ ավարտական կուրսի 20-ից-35 տարեկան ուսանողներին/երտասարդներին։ 

Եթե ցանկանում եք մասնակցել քննադատական քաղաքականության դպրոցին, խնդրում ենք ուղարկել մեզ ձեր ինքնակենսագրությունը և կոնտակտային տվյալները մինչև հունիսի 30-ը։

Փաստաթղթերն ուղարկել հետևյալ հասցեով; [email protected]

Խնդրում ենք վերնագրի դաշտում նշել «Քննադատական մտածողության դպրոց Ջավախքում»:

Ջավախքում Քննադատական մտածողության դպրոցի իրականացումը հնարավոր է դարձել «Աջակցություն Վրաստանում հավասարության, համերաշխության և սոցիալական խաղաղության» ծրագրի շրջանակներում, որն իրականացվում է Սոցիալական արդարության կենտրոնի կողմից Վրաստանում Շվեյցարիայի դեսպանատան աջակցությամբ ։

თანასწორობის პოლიტიკა / ღონისძიებები

შეხვედრა მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალ დიოკნისსა და დაშთაფაშის მოსახლეობასთან

16თებ

Cover image

16 თებერვალს EMC-ის თანამშრომლები ქვემო ქართლში, მარნეულის მუნიციპალიტეტის სოფელ ახალ დიოკნისსა და დაშთაფაში იმყოფებოდნენ მოსახლეობის პრობლემებისა და ადგილზე არსებული სიტუაციის შესასწავლად.
 
უკვე რამდენიმე დღეა სოფელ ადგილობრივი დაშთაფაში გლეხების უკმაყოფილება ისმის. ისინი ორგანიზებულები არიან და სახელმწიფოსგან მათი სოფლის შემოგარენში მდებარე სასოფლო სამეურნეო მიწის ნაკვეთით სარგებლობისთვის სათანადო პირობების შექმნას მოითხოვენ. სოფელს სარწყავი წყალი შეფერხებით მიეწოდება, რადგან წყალი მათ საკმაოდ შორი დისტანციიდან მიეწოდება და სანამ მათ სოფლამდე მოაღწევს, მიმდებარე სოფლების მოსახლეობა იყენებს იმავე არხის წყალს. შესაბამისად, დაშთფაკაში უკვე ძალიან მცირე რაოდენობით წყალი აღწევს, რაც მათ ურთულებს მიწის სამუშაოებს. ეს კი ამ სოფლის მაცხოვრებლებისთვის ცხოვრებისა და შემოსავლის მიღების ერთადერთი წყაროა. რადგან ადგილობრივებს არ აქვთ საკმარისი ფინანსური რესურსები, რომ მთლიანად საკუთარი ძალებით მოახერხოს საირეგაციო სისტემის მოწყობა, მოსახლეობა ითხოვს, სახელმწიფომ აღმოუჩინოს დახმარება მათ სოფლის მეურნეობის საქმიანობაში და გამოყოს თანხები წყალმომარაგების სისტემის მოსაწესრიგებლად ისე, რომ მათ შეძლონ მიწის სათანადო დამუშავება და მოსავლის მოყვანა.
 
უკვე რამდენიმე კვირაა სოფელი ახალი დიოკნისის მოსახლეობის უკმაყოფილების მიზეზი სოფლის მიმდებარედ მდებარე მნიშვნელოვანი მიწის ნაკვეთის ერთ-ერთი სოფლის მცხოვრების მიერ საკუთრებაში რეგისტრაციაა. როგორც ადგილობრივები აღნიშნავენ, ეს მიწის ნაკვეთი წლების განმავლობაში კოლექტიურ სარგებლობაში იყო, სოფლის მაცხოვრებლების მას შეთანხმებულად იყენებდნენ საძოვრად და ამ ნაკვეთის ერთი პირის მიერ რეგისტრაცია მათი თქმით, უკანონო გადაწყვეტილების განცდასა და ნიშნებს შეიცავს. აღსანიშნავია, რომ სოფელ ახალ დიოკნისში 30 წელზე მეტია ცხოვრობს აჭარელი ეკომიგრანტების დაახლოებით 80 კომლი. ეკომიგრანტების უმეტესობას ამ დრომდე გაჭიანურებული აქვს საკარმიდამო მიწის ნაკვეთების რეგისტრაციის პროცესიც კი. სახელმწიფომ ეკომიგრანტების ცხოვრებისა და განვითარების ბაზისური პირობებიც კი არ შეუქმნა და მათ სოფლებში არსებული მძიმე პირობები მათ თვითკმარი ეკონომიკური ურთიერთობების ორგანიზების შესაძლებლობასაც კი უკარგავს.    
 
როგორც ახალ დიოკნისში, ასევე დაშთაფაში მოსახლეობას აწუხებს შიდა გზების მოუწესრიგებლობის პრობლემა. ახალ დიოკნისში ერთადერთი მოასფალტებული გზა მხოლოდ ახლად აშენებულ სკოლამდე მიდის, დანარჩენ შემთხვევებში სოფლის გზა მოუწესრიგებელია, რაც ზამთარში გადაადგილების პრობლემას ქმნის. ამ სოფლებში ათწლეულებია არ ჩატარებულა სანიაღვრე არხების მომწესრიგებელი სამუშაოებიც და ასევე არ არის საბავშვო ბაღებიც, რაც ურთულებს შვილებზე სათანადო ზრუნვას მცირეწლოვანი ბავშვების მშობლებს.
 
EMC აგრძელებს ამ პრობლემების შესახებ მოსახლეობის მხარდაჭერას და ზემოთ აღნიშნულის გათვალისწინებით მოუწოდებს ადგილობრივი თვითმმართველობის ორგანოებს:
  • გაითვალისწინონ გლეხების სოციალური ინტერესი და მათი უფლება მიწაზე, როგორც ბაზისურ ბუნებრივ რესურსზე და დააკმაყოფილოს მათი ინტერესი ადგილობრივი სასოფლო სამეურნეო მიწებით სარგებლობაზე და სამართლებრივად მოაწესრიგოს ეს პროცესი;
  • ორივე სოფელში ადგილობრივი მოსახლეობის უკმაყოფილების გადაჭრის მიზნით მარნეულის მერის მოვალეობის შემსრულებელი, ასევე ქვემო ქართლის რეგიონში სახელმწიფო რწმუნებულის ადმინისტრაცია შეხვდეს ადგილობრივ თემებს, რათა მათ მოისმინონ და უპასუხონ მათ საჭიროებებსა და პრობლემებს;
  • მუნიციპალიტეტის ბიუჯეტის სახსრები მიმართონ სოციალურ საჭიროებების გადამჭრელ და ცხოვრების ხარისხის გამაუმჯობესებელ ინფრასტრუქტურულ პროექტებზე, როგორიცაა მაგალითად საბავშვო ბაღი, შიდა გზების და სანიაღვრე სისტემების მოწესრიგება და ამ პროცესში მაქსიმალურად გაითვალისწინონ ადგილობრივების მოთხოვნები.

ინსტრუქცია

  • საიტზე წინ მოძრაობისთვის უნდა გამოიყენოთ ღილაკი „tab“
  • უკან დასაბრუნებლად გამოიყენება ღილაკები „shift+tab“